جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام حسن خیری

حوزه/ رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی به تاسی از حضرت زهرا(س)، شهید راه ولایت و مقاومت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و نیز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار داشت: آن چه سردار سلیمانی را شاخص و ممتاز می کرد، به نظر بنده پیش از هر چیز خلوص و بندگی ایشان بود، چرا که این بزرگوار کسی بود که در جهاد اکبر، چنان از سیم خاردار نفس عبور کرده بود که در جهاد اصغر، جز خدا در برابر هیچ کس ترس و هراسی در دل نداشت.

وی افزود: او بزرگ شده و رشد یافته در مکتب نورانی فاطمه زهرا(س) بود و در زمان حیاتش نیز علاقه و ارادت خاصی به صدیقه کبری(س) داشت و مراسم ویژه ای هر ساله ایام فاطمیه در بیت الزهرا(س) کرمان برگزار می کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: علاوه بر خلوص، ایشان تواضع و صمیمیتی خاص داشت و در عین حال در مواجهه با دشمن، از صلابت و اقتدار ویژه ای برخوردار بود که او را به عنوان یک فرمانده شجاع و باتدبیر به همگان معرفی می کرد.

وی افزود: در مصاحبه ها و سخنرانی هایی که این چند روز به مناسبت شهادت این سردار سرافراز جبهه اسلام از تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی پخش می شود، انسان به وضوح می بیند که این مرد چقدر روی نفس خود کار کرده و توانسته آن را در مسیر بندگی خدا مهار کند و لذا در وصیت نامه خویش می گوید که بر روی قبر من تنها بنویسید "سرباز قاسم سلیمانی"

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بیان داشت: یکی از شاخصه های بسیار ممتاز حاج قاسم سلیمانی، ولایت پذیری و تبعیت بی چون و چرای ایشان از مقام معظم رهبری بود، کما این که در یکی از سخنرانی های خویش که اخیراً بارها بازنشر یافته، راه سعادت را در همین مساله عنوان می کند.

 وی با بیان این که سردار سلیمانی به تاسی از حضرت زهرا(س)، شهید راه ولایت و مقاومت است،  تاکید کرد: تقارن شهادت سردار دل ها با ایام فاطمیه، بی شک معنا و مفهوم خاصی برای همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) دارد و آن هم این که ما درس مقاومت و ایستادگی را از مکتب فاطمه زهرا(س) آموخته و آن را نسل به نسل تا به اینجای تاریخ انتقال داده ایم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha