پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به آغاز تحولاتی جدید در حوزه علمیه خوزستان، گفت: با توجه به حکم رهبر انقلاب برای آیت الله جزایری، تحولات جدیدی در حوزه علمیه خوزستان صورت گرفته و إن‌شاءالله مبدأ این تحولات، آغاز فصلی جدید در موضوعات آموزشی استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه معاونان آموزش مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: با توجه به حکمی که مقام معظم رهبری برای آیت الله موسوی جزایری صادر کردند، تحولات جدیدی در حوزه علمیه استان خوزستان صورت گرفت و إن‌شاءالله مبدأ این تحولات، آغاز فصلی جدید در موضوعات آموزشی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا کنون دو جلسه با حضور آیت الله موسوی جزایری و آیت الله اعرافی پیرامون تنفیذ اختیارات به استان خوزستان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بحمدالله این دو جلسه نتایج مطلوبی را هم به همراه داشته که شامل «صدور مجوز برگزاری امتحان شفاهی پایه ۱۰ در مدیریت استان»، «طی مراحل صدور حکم استادی در خوزستان با حضور ممتحنین مورد تأیید حوزه علمیه قم»، «برگزاری امتحان جامع شفاهی برای تغییر وضعیت طلاب از سفیران به سنتی» و «طی مدارج علمی مصاحبه درس خارج در خوزستان» می‌باشد.

صدور حکم استادی در خوزستان

حجت‌الاسلام موسوی، در ادامه با بیان اینکه زین‌پس مراحل صدور حکم استادی در خوزستان انجام می‌شود، گفت: آن دسته از روحانیونی که خواستار دریافت حکم استادی هستند، دیگر نیازی نیست برای شرکت در امتحان استادی به قم سفر کنند و زین‌پس می‌توانند در مدیریت استان خوزستان با حضور اساتید ممتحن مورد تأیید حوزه علمیه قم که همگی از خوزستان هستند، در آزمون استادی شرکت کنند.

دریافت مجوز «طی مدارج علمی مصاحبه درس خارج در خوزستان»

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به دریافت مجوز «طی مدارج علمی مصاحبه درس خارج در خوزستان»، اظهار داشت: برای طی مراحل علمی، هر طلبه‌ای لازم بود بعد از امتحان شفاهی پایه ۱۰، چهار دور مصاحبه درس خارج فقه و اصول انجام دهد تا مجوز گرفتن موضوع پایان‌نامه سطح ۴ و دفاع از آن را داشته باشد، اما هم‌اکنون این مجوز برای استان صادر شده و پس از این همه مراحل آن در خوزستان انجام می‌شود.

راه‌اندازی کمیته‌های علمی تصویب موضوعات پایان‌نامه‌های سطح ۳ در استان

وی همچنین از راه‌اندازی کمیته‌های علمی تصویب موضوعات پایان‌نامه‌های سطح ۳ در خوزستان خبرداد و گفت: تا به امروز تنها مجوز فقه و اصول داده شده اما إن‌شاءالله با توجه به نیازهایی که در استان خوزستان خواهیم داشت، مجوز دیگر رشته‌ها را هم کسب خواهیم کرد.

راه‌اندازی کمیته انتصابات

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به راه‌اندازی کمیته انتصابات در حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: از امروز هر معاون یا مدیری که بخواهد در سیستم مدارس علمیه تغییر کند، ابتداعاً لازم است در کمیته انتصابات مدیریت حوزه علمیه خوزستان مطرح تا بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

زین‌پس هیچ تعطیلی در مدارس علمیه نخواهیم داشت

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، همچنین به مسأله تعطیلی مدارس علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان در ابتدای سال تحصیلی جدید تعطیلی‌های زیادی در مدارس علمیه به سبب بروز رویدادهایی غیرمنتظره همچون سیل، اغتشاشات و مسائلی از این قبیل انجام گرفت، مدیریت استان خوزستان تصمیم گرفت تا دیگر هیچ مجوزی برای تعطیلی دروس ندهد.

وی در بخش دیگری از این اجلاسیه، خواستار ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس علمیه شد و تصریح کرد: ما مستغنی از دیگران نبوده و باید با همفکری و تعامل با دیگر بخش‌های حوزه، سطح آموزشی مدارس را ارتقاء دهیم.

لزوم تبادل نظر با طلاب و اساتید برای کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی

حجت‌الاسلام موسوی، همچنین از کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی سخن گفت و خاطرنشان کرد: برای بالا بردن کیفیت دروس و کلاس‌ها، دائماً با طلاب و همچنین اساتید تبادل‌نظر داریم و از شما معاونان آموزش نیز همین انتظار را دارم.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در پایان، خدمت به طلاب را یکی از ارزشمندترین کارها در حوزه دانست و تصریح کرد: خدمت به طلاب به‌عنوان سربازان حجت ولی‌عصر(عج) یکی از ارزشمندترین کارها بوده و یقینا به کار و زندگی شما برکت مضاعف می‌دهد؛ از این رو تلاش داشته باشید تا همواره گرهی از مشکلات طلاب جوان حوزه باز کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha