چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/  حجت‌الاسلام موسوی زاده، از واگذاری امتحان شفاهی درس خارج به حوزه علمیه خوزستان خبرداد و گفت: بحمدالله با پیگیری‌های انجام شده و موافقت آیت‌الله اعرافی، مقرر شد که امتحانات و مصاحبه درس خارج در استان خوزستان، توسط اساتید ممتحن مورد تأیید حوزه علمیه قم و معاونت آموزش حوزه‌های علمیه برگزار شود.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به واسپاری مصاحبه درس خارج به استان خوزستان، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که سال گذشته با پیگیری‌های مستمر حاصل شد، واسپاری مصاحبه درس خارج به مدیریت حوزه علمیه خوزستان بود که نهایتاً با نظر مثبت آیت‌الله اعرافی، به تصویب رسید.

وی افزود: تا پیش از مصوبه فوق، لازم بود که اساتید ممتحن از حوزه علمیه قم به خوزستان آمده و از داوطلبین خوزستانی امتحان بگیرند، یا اینکه طلاب متقاضی، به‌صورت شخصی به قم مراجعه کرده در مصاحبه شفاهی درس خارج شرکت کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: به فضل الهی مقرر شد که امتحانات و مصاحبه درس خارج در استان خوزستان، توسط اساتید ممتحن مورد تأیید حوزه علمیه قم و معاونت آموزش حوزه‌های علمیه برگزار شود.

وی با بیان اینکه معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت شروع فرایند برگزاری مصاحبه درس خارج از کلیه داوطلبان خوزستانی را آغاز کرده، اظهارکرد: به‌زودی سامانه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در مصاحبه درس خارج، معرفی می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به شرایط شرکت در مصاحبه درس خارج، گفت: داشتن گواهی رسمی شرکت حضوری در درس خارج رسمی حوزه علمیه خوزستان (درس خارج فقه و اصول آیت‌الله موسوی جزایری) و داشتن جزوه مکتوب حداقل ۷۰ جلسه فقه و ۷۰ جلسه اصول، شرایط شرکت در مصاحبه درس خارج می‌باشد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه مصاحبه درس خارج، شامل چهار دوره امتحانی است، گفت: در هر دوره، یک امتحان فقه و یک امتحان اصول از داوطلب گرفته می‌شود که بعد از قبولی در چهار دوره، فرد متقاضی می‌تواند رساله علمی سطح چهار خود را ارائه کند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، در پایان، اخذ مجوز برگزاری مصاحبه درس خارج را آغاز فرایندی جدید در تسهیل مسائل آموزشی حوزه علمیه خوزستان خواند و اظهارداشت: إن‌شاءالله این مهم آغاز یک فرایند تحولی در نظام آموزشی حوزه علمیه خوزستان و پیشرفت فضلای این حوزه مبارکه باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha