شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، از برگزاری آزمون استادی و ارتقاء حکم به‌صورت ویدئوکنفرانسی خبرداد و گفت: تاکنون سه دوره امتحان استادی به‌صورت ویدئوکنفرانس در خوزستان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون روند برگزاری امتحان استادی در خوزستان، اظهارداشت: امتحان استادی برای دریافت مجوز تدریس در مدارس علمیه، معمولاً سالی یک‌بار با حضور اساتید ممتحن قم، در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار بود در اسفندماه سال گذشته این امتحان برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعلیق شد، اما خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، مقرر شد که امتحان استادی به‌صورت مستقیم از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه تاکنون سه دوره امتحان استادی در خوزستان برگزار شده است، گفت: إن‌شاءالله با همکاری معاون آموزش ستاد، این امتحان در مقطع استادی سطح ۱، استادی سطح ۲ و سطح ۳ برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با اشاره به ثبت‌نام گسترده اساتید برای دریافت و ارتقاء حکم تدریس، اظهارداشت: اولویت اول شرکت در امتحان با اساتید در حال تدریس است که توسط مدیران مدارس علمیه معرفی می‌شوند.

وی افزود: برنامه‌ای در نظر گرفتیم بدین منظور که اگر سهمیه مدیر مدرسه صرفاً معرفی یک استاد باشد، در صورت قبولی فرد معرفی شده در آزمون، در مرحله بعد مدیر مدرسه می‌تواند ۲ نفر و در صورت قبولی آن‌ها، در مرحله بعد ۳ نفر را می‌تواند برای شرکت در آزمون استادی، معرفی کند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، در پایان با تقدیر از تلاش‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، گفت: لازم است از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه علمیه کشور و همچنین حجت‌الاسلام قبیشی، مدیر کل اداره تحصیلی ستاد تشکر کنم که این امکان را برای استان خوزستان فراهم کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha