پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، از اجرای نظام جدید آموزشی در کلیه مدارس علمیه خوزستان خبرداد و گفت: هم‌اکنون نیمی از مدارس علمیه سطح استان وارد نظام جدید شده و امیدواریم با پذیرش داوطلبان جدیدالورود، سال دیگر کلیه مدارس استان خوزستان برای همیشه با نظام قدیم خداحافظی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در کارگاه آموزشی معاونان آموزش مدارس علمیه خوزستان، با بیان اینکه نظام آموزشی جدید، ابلاغی از طرف مرکز مدیریت از سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در کلیه مدارس علمیه خوزستان اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این نظام آموزشی برای مقاطع اول مدارس علمیه بوده و در سال آینده نیز هر پذیرش جدیدی که در مدارس علمیه انجام شود، بر اساس نظام آموزشی جدید خواهد بود.

خداحافظی با نظام قدیم آموزشی

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیمی از مدارس علمیه سطح استان نظام جدید خواهند شد و امیدواریم با پذیرش داوطلبان جدیدالورود، سال دیگر کلیه مدارس استان خوزستان وارد نظام آموزشی جدید شوند و برای همیشه با نظام قدیم خداحافظی می‌کنیم و بدین ترتیب صرفاً دو برنامه درسی «نظام جدید» و «نظام سفیران هدایت» خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: البته در خصوص طلاب پایه ۲ تا ۱۰ مدارس علمیه استان، شیوه‌نامه نظام آموزشی بر همان نظام قدیم است اما پذیرش های جدیدی که هر سال صورت میگیرد، بر مبنای نظام جدید خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به مطالبات صورت گرفته از مدیریت حوزه‌ علمیه کشور، گفت: چندین کار را پیگیری و بحمدالله به سرانجام رساندیم که یکی از آنها «واسپاری برگزاری امتحان شفاهی پایه ۱۰ و امتحان جامع سفیران هدایت به استان خوزستان» و «برگزاری امتحان استادی به‌صورت ویدئوکنفرانس» است.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، در خصوص «واسپاری امتحان شفاهی پایه ۱۰»، بیان کرد: با دریافت مجوز برگزاری این امتحان بسیاری از مشکلات حل و بحمدالله سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه طلاب شد.

اجرای نظام نخبه پروری در خوزستان

حجت‌الاسلام موسوی زاده، در پایان با اشاره به اجرای نظام نخبه پروری در خوزستان، گفت: در تلاش هستیم تا نظام نخبه پروری، مصوب شورای حوزه علمیه خوزستان را به منصه اجرا رسانیم تا إن‌شاءالله طلاب نخبه در روند نظام آموزشی اسیر زمان نشوند و بتوانند مدارج علمی را زودتر از سایر طلاب، طی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha