جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شاعران ما دیگر نباید از افسانه های رستم و افراسیاب بگویند زیرا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روح تاریخ ایران و اسلام را سفید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نمازجمعه رشت، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) فرمودند که ناسزاگویی به مومن فسق است، جنگیدن با مومن کفر است و مال مومن مانند خون او حرمت دارد بنابراین آنها که بیت المال در دست شان است بدانند رعایت اموال مردم حرمت دارد.

وی به سالروز معرفی مقام معظم رهبری از طرف امام(ره) به عنوان امام جمعه تهران در ۲۴ دی ماه سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: در آن روز برخی نسبت به این انتخاب حسادت ورزیدند اما برای نیروهای انقلابی و ارزشی روزی خوش بود و امروز رهبر معظم انقلاب، رهبر تمام مستضعفان عالم است و دعا می کنیم خدای متعال به ایشان عمر با عزت و پر برکت عنایت فرماید.

امام جمعه رشت با تبریک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در عراق، تصریح کرد: سپاه با هدف قرار دادن موشکی پایگاه های آمریکایی دل تمام ملت های آزاده به ویژه قلوب ملت ایران را شاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی اشاره کرد و گفت: دوسوم سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مذکور مربوط به مردم و سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با اشاره به اینکه نکته های برجسته رهبر معظم انقلاب برای ما درس است، بیان کرد: سردار سلیمانی شجاع و مدیر بود اما در جامعه آدم هایی داریم که مدیریت دارند اما شجاعت ندارند ضمن اینکه شهید سردار سلیمانی مسائل ریز اسلامی را در نبرد رعایت می کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را انسان بی ادعا معرفی کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی اخلاص داشت و برای خدا کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه بزرگ ترین پیام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم و مسئولان تلاش خالصانه و بی منت است، خاطرنشان کرد: این اخلاص سبب شد قهرمان تاریخ شود.

وی ادامه داد: شاعران ما دیگر نباید از افسانه های رستم و افراسیاب بگویند زیرا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روح تاریخ ایران و اسلام را سفید کرد بنابراین از این به بعد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها باید درباره سردار سلیمانی رساله نوشته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه هیمنه آمریکا با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دنیا شکسته و تحقیر شد، اظهار کرد: مسلمانان به این باور رسیدند که می توانند در برابر قدرت پوشالی آمریکا بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی اضافه کرد: ملت های منطقه و حتی بعضی از دولت ها به این باور رسیدند که می توان در مقابل آمریکا ایستاد ضمن اینکه در تاریخ سابقه ندارد کشوری در مقابل آمریکا قرار گیرد و به او بگوید می خواهیم بزنیم و بزند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی براینکه از منطقه غرب آسیا دیگر نفت نمی خواهیم، بیان کرد: سخنان رئیس جمهور احمق آمریکا برای ملت های منطقه یک برد است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مصوبه پارلمان عراق مبنی اخراج آمریکایی ها از این کشور اشاره کرد و گفت: شهادت دو شخصیت برجسته ایرانی و عراقی توانست این قدرت را به پارلمان عراق دهد که علیه آمریکا مصوبه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه سرسپردگان آمریکای جنایتکار در منطقه نیز نسبت به حمله موشکی سپاه حرفی نزدند، تصریح کرد: این نشان می دهد حتی سرسپردگان آمریکا از اقدام ایران در دل خوشحال هستند و این برای ما برد عظیم محسوب می شود.

وی به استفاده از فرصت ها در تهدیدها توسط ملت و مسئولان ایران اشاره کرد و یادآور شد: با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی افق های جامعه ایران امیدوارکننده تر شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه محور مقاومت با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی روح و جان تازه گرفت که می توان در برابر قدرت پوشالی آمریکا ایستاد، خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ رسانه ای در تلاش است جوانان دنیای اسلام را نسبت به آینده مایوس کند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به دوپهلو گویی برخی رجال سیاسی در داخل کشور اشاره کرد و افزود: جای تعجب دارد هنوز برخی رجال سیاسی به آمریکا دل بسته اند و به این افراد توصیه می کنم به آغوش ملت برگردید تا نسبت به شما تصمیم سخت نگرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به تربیت انسان در مکتب اسلام، خاطرنشان کرد: اگر انسان در سایه مکتب تربیتی اسلام تربیت شود طبیعی است که ریزش ها و طغیانگری های او روزبه روز کمتر می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، اسلام را طرفدار تربیت انسان دانست و یادآور شد: بسیاری از آیه های قرآن درصدد تربیت انسان است تا بشر بتواند این دنیا و آخرت خود را آباد کند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام بود و توانست دنیایی را متحول کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha