پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ذوالنور

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده دو فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس را در مجلس ارائه کردم که ۶۹ رأی آورد؛ در حالی که بیش از ۱۶۰ امضا جمع کرده بودم و نکته جالب اینجاست که پس از عدم رأی آوری دو فوریت این طرح، یک فوریت آن را به رأی گذاشتیم که ۵۸ رأی آورد و در تاریخ مجلس ثبت نشده بود که طرح یک فوریت کمتر از طرح دوفوریت رأی بیاورد که نشان از نفاق موجود در مجلس شورای اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه طلاب و فضلای میاندوآبی مقیم قم که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سوالاتی که باید به آن پاسخ داد این است که اگر فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر (ص) نبود، آیا تعبیر «در رضای زهرا، خدا راضی است و در غضب ایشان خدا خشمگین می شود» استفاده می شد یا خیر؟ که باید پاسخ داد:  زهرای مرضیه مصداق انسان کامل است و انسان کامل، خشمی غیر از خشم خدا ندارد و رضایتش جز رضایت خدا نخواهد بود.

وی ابراز داشت: روز گذشته در مراسم ۱۹ دی که توفیق زیارت ولی امر مسلمین را داشتیم، رهبر انقلاب سه خصیصه را برای شهید حاج قاسم سلیمانی را بیان کردند که آن سه خصیصه، شجاعت، تدبیر و اخلاص بود و ایشان بیان کردند که این شهید والامقام نمی خواستند که دیده شوند و تدبیر و شجاعت هم محصول همان اخلاص است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: اگر شهید سلیمانی توانست این تحول عظیم را خلق کند، به برکت ندیدن خود بود و اخلاص ایشان، این شهید عزیز را به این مقام رساند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی تأکید بر معنویت داشت و در آزادسازی مهران هم با همین معنویت توانست کارهای بزرگی را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور بیان داشت: در دوران اشغال و موفقیت آمریکایی ها در عراق، قانون و قراردادی را منعقد کردند که عراق نتواند از شر آمریکا رهایی یابد و آرزوی شهید سلیمانی بیرون کردن آمریکایی ها بود.

وی اظهار داشت: چه اتفاقی افتاد که هنوز نماز بر پیکر مطهر شهید سلیمانی تمام نشده، مجلس عراق اخراج آمریکایی ها را تصویب کرد؟ چه کسی تصور می کرد که قبل از اینکه بدن مطهر شهید سلیمانی خاکسپاری شود، سیلی انتقام به گوش آمریکایی ها بخورد؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان باید از این سردار اسلام درس بگیرند، ابراز داشت: مردم و رهبری، سرمایه ملی ایران اسلامی است که متأسفانه در قضیه بنزین هم مردم را خدشه دار کرده و هم رهبر انقلاب را هزینه کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: متأسفانه پس از واقعه بنزین، به زخم ملت نیز نمک پاشیدند و به دروغ گفتند که ما هم نمی دانستیم قرار است بنزین گران شود؛ یقینا رئیس جمهور خبر داشت که بنزین گران می شود و برای این حرف سند وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور تصریح کرد: چرا اینقدر نسبت به مردم بی تفاوتید؟ آیا شهید سلیمانی شب عملیات خواب بود؟ اگر این مجلس انقلابی بود، همین کار او برای عزلش کافی بود.

وی بیان داشت: اعتماد مردم در قضیه بنزین آسیب دید؛ اما اطاعت از رهبری کردند و ولایتمداری خود را نشان دادند و به منازل برگشتند؛ ولی مردم همچنان ناراحت بودند که در اوضاع پریأس اینچنینی، خون شهید سلیمانی به داد کشور رسید و وحدت ملی انجام شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی در میان مردم، یکی از دلائل عدم پاسخگویی ترامپ به انتقام ایران است و می دانست که ایران اسلامی با درخواست مردم مجددا انتقام سخت خواهد گرفت.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا شاهد رفتارهای متناقض برخی نمایندگان مجلس در مناسبت های گوناگون هستیم؟، ابراز داشت: اصل اینکه برخی از نمایندگان مجلس که از آنان انتظار نمی رود، در اینجور مواقع موضع می گیرند، بسیار نقطه مثبتی است و دشمن احساس می کند که در جایی که بحث منافع ملی است، همه عرق داشته و پای کار می آیند؛ اما تأسف آنجاست که زود فراموش می کنند و همان تفکرات خود را جاری می کنند و گاهی هم منافق گونه عمل می کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور خاطرنشان ساخت: در طول تاریخ انقلاب تا به امروز پنج طرح سه فوریتی مطرح شده است که سه طرح در مجلس رد شده است؛ یک طرح رأی آورد و شورای نگهبان آن را رد کرد و طرح پنجم، همین طرح بود که چند روز گذشته در مجلس رأی آورد و شورای نگهبان هم تصویب کرد که حرکت بسیار خوبی بود.

وی تصریح کرد: باید نمایندگانی برای مجلس انتخاب کرد تا مجلس شورای اسلامی بیمه شده و شاهد اینگونه مباحث نباشیم که گاهی حتی نماینده مجلس در رأی گیری شرکت نکرده و شفافیتی هم وجود ندارد که آیا نماینده رأی داده است یا نه.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده دو فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس را در مجلس ارائه کردم که ۶۹ رأی آورد؛ در حالی که بیش از ۱۶۰ امضا جمع کرده بودم و نکته جالب اینجاست که پس از عدم رأی آوری دو فوریت این طرح، یک فوریت آن را به رأی گذاشتیم که ۵۸ رأی آورد و در تاریخ مجلس ثبت نشده بود که طرح یک فوریت کمتر از طرح دوفوریت رأی بیاورد که نشان از نفاق موجود در مجلس شورای اسلامی است.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام موسوی، نماینده طلاب و فضلای میاندوآب نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: مردم قم به مناسبت واقعه ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، در هجدهم دی ماه امسال خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و ایشان سخنرانی بسیار مناسبی ارائه نمودند.

وی ابراز داشت: ایمان و غیرت دینی، دو کلیدواژه مهم سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم در هجدهم دی ماه بوده است.

نماینده طلاب میاندوآب خاطرنشان ساخت: ما باید درباره این دو کلیدواژه مطالعه بالایی داشته و به آثار، ابزار و مدل غیرت دینی پی ببریم و وظیفه داریم در این راستا تحقیق نماییم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: انتقام سختی که رهبر انقلاب از آن سخن گفته اند، وظیفه نظامیان ایران اسلامی است و انجام می شود؛ اما وظیفه طلاب و فضلا، دشمن شناسی است و ایشان فرمودند که دشمن انقلاب اسلامی ایران، آمریکا، اسرائیل و دستگاه استکبار است.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند دشمن، ایمان جوانان و عزم راسخ جوانان را نشانه گرفته است؛ اما به واسطه شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردم جانانه در میدان حاضر شده و درصد بالایی از مردم در خیابان ها حاضر شدند.

نماینده طلاب میاندوآب اظهار داشت: مردم به برکت خون شهید قاسم سلیمانی حضور پرشور در خیابان ها داشته و تشییع جنازه باشکوهی را برگزار کردند.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: ارزش حاج قاسم سلیمانی به اندازه ای است که سید حسن نصرالله در سخنرانی خود بیان کرد که خود شخص ترامپ به اندازه کفش این شهید عزیز ارزش ندارد و انتقام سختی از آنان گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز در سخنان سردار حاجی زاده، به غیر از پرچم سپاه پاسداران، پرچم زینبیون، فاطمیون، حزب الله و ... وجود داشت که مفهوم خاصی دارد و آن این است که تمام جبهه مقاومت در مقابل آمریکا و استکبار قرار گرفته است.

نماینده طلاب میاندوآب تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ما تلخ است؛ اما خون این شهید به رگ های انقلاب تزریق شده و دستاوردهای بالایی خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: بنابر منویات رهبر انقلاب، راه های شناخت مقابله با دشمن بر عهده متفکران و صاحب نظران است و ما باید در راستای انقلاب و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب درباره راه های شناخت مقابله با دشمن تلاش نماییم.

وی اظهار داشت: قدم گرفتن در راستای انقلاب و مبانی آن از وظایف طلاب است؛ چراکه با پیروزی انقلاب، حوزه های علمیه جان تازه ای گرفت؛ آیا حوزه قبل از انقلاب جایگاه امروز را داشت؟ با انقلاب بود که حوزه، قوت گرفت و ما باید برای تقویت حوزه انقلابی تلاش کنیم.

نماینده طلاب میاندوآب ابراز داشت: حضرت آقا درباره حوزه انقلابی اعلان نگرانی کرده اند و ما فقط نباید به فکر درس های خود باشیم؛ اینکه فقط در دروس رسائل و مکاسب شرکت کنیم، حوزه انقلابی نخواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha