پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
برگزاري مراسم گراميداشت سردار سليماني در مدرسه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت، شهادت را پاداش تلاش های بی‌وقفه‌ و مجاهدت های خالصانه سردار سلیمانی در راه خدا دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از  مازندران، خانم بحر کاظمی در جمع بانوان شهرستان کلاردشت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و همرزمانشان گفت: یکی از ویژگیهای بارز شهید سلیمانی اخلاص در رفتار و عمل است که رهبر معظم انقلاب در این  فرمودند که ایشان بارها، جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه و مجاهدت کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت، ایثار و فداکاری را از دیگر ویژگی های بارز شهید سلیمانی بر شمرد و تصریح کرد: ایشان به دفعات زیاد جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار دادند، چرا که یکی از صفت های زیبای اولیای الهی، ایثار است.

استاد حوزه خواهران در ادامه اظهار کرد: اهمیت و ارزش ایثار در جان، فراتر از ایثار در مال است و کمتر کسی است که حاضر شود زندگی دیگری را بر زندگی خود مقدم بدارد و حتی فرشتگانِ برجسته ای، مانند جبرئیل و میکائیل از این نوع ایثار تن نمی دهند.

وی افزود: ایثار در جان، مرتبه انسان کامل است، این رو فداکاری امام علی (علیه السلام) در لیلة المَبیت مورد ستایش خداوند متعال قرار می گیرد و این چنین در نزد فرشتگان به آن مباهات می کند: «و کسانی از مردم، جانشان را برای به دست آوردن رضای من، فدا می کنند.»

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت گفت: ایثارگران به واسطه ایمان راستین، به راحتی در صف مجاهدان راه خدا قرار گرفته و دین خدا را یاری می کنند؛ این افراد جان برکف، از اسلام و مرزهای دینی دفاع کرده و در صورت لزوم خون پاکشان را در راه پاسداری از اسلام و ارزش های آن فدا می کنند.

بحر کاظمی تاکید کرد: شهدا بالاترین درجه ایثار و محبوب ترین مقام را نزد خدا دارند؛ چنان که حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) درباره ارزش خون پاک شهیدان در راه خدا فرمودند: «هیچ قطره ای در پیشگاه خداوند، محبوب تر از قطره خونی نیست که در راه خدا ریخته می شود.»

 وی ادامه داد: دشمنان اسلام از سردار سلیمانی هراس شدیدی داشتند که این به خاطر ویژگی بارز شهید بود که غیر خدا از احدی نترسید و امروز دشمن با شهادت ایشان جشن و شادی می کنند، همانطور که بنی امیه، آل زیاد و آل مروان با شهادت امام حسین علیه السلام به شادی پرداختند .

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که سردار سلیمانی همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند، لذا شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان است، خوشا به سعادت شهید سلیمانی که با اخلاص، مجاهدت در راه خدا و غیره  جزء اولیای خاص الهی قرار گرفت و  عاقبت به خیر شد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha