پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بالاترین ویژگی و فضیلت شهید سلیمانیِ بزرگ اخلاص او بود، درواقع هنر او این بود که شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه می‌کرد و همین او را بزرگ می‌کرد و تعالی می‌بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مسئولان فرهنگی استان، با بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: نحوه شهادت و کیفیت پیکر پاک او و یارانش و نیز معجزه اخلاصش در توجه دل‌ها به او لحن و بیان حضرت آقا را به‌گونه‌ای دیگر کرد، به‌ویژه گریه سوزناک ایشان در هنگام اقامه نماز.

وی با اشاره به برخی از توصیفات ایشان درباره شهادت و تشییع سردار شهید، گفت: سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد، روح پاک او در آغوش ارواح طیبه شهیدان جای گرفت، شهید عالی‌مقام و شهادت به دست شقی‌ترین آحاد بشر برخی از این توصیفات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در فرازهای مختلف از پیام‌های و سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی حدود ۴۰ صفت درباره زندگی و خدمت و جهاد و شهادت سردار سلیمانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: امام خامنه‌ای در توصیف حاج قاسم به‌گونه‌ای بی‌سابقه سخن گفته‌اند، رهبر انقلاب از سلیمانی به‌عنوان برادر خوب و عزیز و شجاع و خوشبخت خود یاد می‌کنند و سرباز فداکار ولایت را می‌ستایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سردار سلیمانی شجاعت و تدبیر را توأمان باهم داشت هم در دفاع هست ساله، هم در دوران کنونی. هم در گذشته و هم درزمان حال، هم در میدان نظامی هم در عرصه سیاست و این رفتار او همواره مورد توصیه امام خامنه‌ای به دیگران بود.

وی با بیان اینکه بالاترین ویژگی و فضیلت سلیمانیِ بزرگ اخلاص او بود، افزود: هنر او این بود که شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه می‌کرد و همین او را بزرگ می‌کرد و تعالی می‌بخشید. او اهل تظاهر و ریا و خودنمایی نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: سلیمانی به دهان خطر می‌رفت اما با تدبیر و شجاعت و عقلانیت متکی بر ایمان و توکل و اخلاص، همین او را در چشم‌ها بزرگ می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha