جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در قم توسط دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: سردار سلیمانی نماد مبارزه با دشمنان تکفیری و تفکر الحادی در دنیا بود، به آنچه وعده داده بود عمل کرد و ریشه داعش را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی امشب در مراسم ختم شهید سلیمانی و دیگر یارانش در شبستان امام خمینی(ره) که از سوی مقام معظم رهبری برگزارشد، گفت: امیدواریم خون بابرکت این شهدا باعث نابودی دشمنان، خاموش شدن فتنه‌ها، وحدت ملت ایران و عراق و حکم‌فرما شدن آرامش در کشورهای اسلامی‌شود.

وی افزود: بعدازاین شهادت تأسف‌بار، دو حادثه دیگر جان‌باختگان کرمان و سقوط هواپیمای مسافربری باعث حزن و اندوه مجدد شد که به داغداران تسلیت عرض می‌کنیم و از خانواده‌ها و دیگر مردم خواستار صبوری، پرهیز از حاشیه‌سازی در خصوص سقوط هواپیما هستیم و برخورد با مقصرین حادثه را انتظار داریم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تمامی این اتفاقات از امتحانات الهی است و نباید اصل ماجرا یعنی شهادت شهید سلیمانی به حاشیه برود؛ همه این‌ها دارای حکمتی است و به‌هیچ‌وجه نباید دستاوردها آسیب ببیند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بنده از نزدیک با شهید سلیمانی ارتباط داشتم و حتی برای ایام فاطمیه وعده سه شب سخنرانی در کرمان به ایشان را داده بودم که ان شالله خواهم رفت و به قول و وعده خود بااینکه ایشان در میان ما نیستند عمل خواهم کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی محبوبیتی در قلوب مردم داشت که غیرقابل وصف بود؛ بنا بر فرموده امام صادق علیه‌السلام افراد متدین، متواضع و کسانیکه هزینه می‌کنند محبتشان در قلوب دیگران رسوخ می‌کند و شهید سلیمانی تمامی این ویژگی را داشتند و جان خود را بذل نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: در تاریخ فراروان به چشم می‌خورد که امام معصوم در فراق یارانشان غصه خورده‌اند و اظهار ناراحتی نموده‌اند به همین خاطر انسان می‌تواند به‌جایی برسد که امام معصوم غصه‌دار نبودنش شود. اگر انسان در مسیر حق قرار بگیرد و متواضع و دین‌دار باشد، یار و اصحاب اهل‌بیت(ع) که مرتبه بسیار بالایی است، می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را بسیار دوست داشتند؛ این شهید والامقام هم متواضع و هم دین‌دار بود و خودش را برای مردم و دین هزینه نمود.

وی بابیان برخی ویژگی‌های شهید سلیمانی که منطبق با فرموده حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه در وصف افراد و صالحان هست، دیده می شود گفت: دنیا در چشمان شهید سلیمانی کوچک بود و زندگی ساده داشت. اهل سکوت و در میدان جنگ همانند یک شیر بود، در مسائل سیاسی به دنبال جنجال و حزب‌بازی نرفت، اهل تخریب دیگران نبود و به آنچه می‌گفت عمل می‌نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی یادآور شد: مسئولین توجه داشته باشند وعده دروغ ندهند و به دنیا وابسته نباشند تا مردم هم پشت سرشان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات و امکان رد صلاحیت شدن برخی افراد گفت: انتخابات در پیش هست و امکان دارد عده‌ای به هر دلیلی رد صلاحیت شوند، اما توجه داشته باشند نظام را فدای خود نکنند. اعتراض تخریب و آتش زدن و ایجاد فتنه نیست و سخنرانی‌های جنجالی و تهمت زدن اصلاً روش اخلاقی نیست.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha