شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی مانند شیشه عطری شکست و دنیا را معطر کرد، گفت: سردار دلها عاشق شهادت و سرشار از ایمان، اخلاص و متصل به خدا بود و این برای ما حجت است که باید الگو قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم هفتمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و گرامیداشت جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، گفت: امروز دشمن با تمام نیرو و گزینه‌های روی میز به جنگ ما آمده است و باید همه ما پادگانی برای حفظ این مرز و بوم باشیم.

وی ضمن تسلیت جان‌باختن هموطنان عزیز در حوادث اخیر گفت: برای جان‌باختگان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل از خداوند متعال خواستاریم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی مانند شیشه عطری شکست و دنیا را پر از عطر معنویش کرد، افزود: سردار دلها عاشق شهادت و سرشار از ایمان، اخلاص و متصل به خدا بود و این برای ما حجت است که باید الگو قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی به صورت اتفاقی به این درجه ای کمال نرسیده است، افزود: او روح بزرگ خود را مقید راحتی، پول، خانه و مسکن نکرد و خود را مقید کرد در حالت و کیفیتی از دنیا برود، که خداوند متعال از او راضی باشد، لذا دهه فاطمیه سال گذشته به دوستان خود خبر شهادتش را می‌دهد و می‌گوید دهه فاطمیه سال آینده متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه راه سعادت و کمال سردار سلیمانی باید تجزیه و تحلیل شود، افزود: عشق به کمال است که انسان را به جایگاهی می‌رساند که همه قشرها، زن، مرد و کودک و بزرگ را بدنبال خود می‌کشاند.

وی ادامه داد: باید دانشگاه و حوزه شخصیت والای سردار سلیمانی را تحلیل کنند،  چرا که انسان‌هایی که به کمال می رسند اتفاقی نبوده بلکه بر اساس شیوه و راهی است و باید دانشگاه و حوزه آنرا به خوبی تحلیل کنند و به جامعه آگاهی دهند.
 

استعمارگران از کلمه آزادی سوء استفاده می کنند

امام جمعه بیرجند با اشاره به سوء استفاده استعمارگران از کلمه آزادی تاکید کرد: آزادی در چارچوب قانون معنی می‌دهد و اگر در خارج آن باشد، مورد سوء استفاده استمعارگران قرار می‌گیرد و دشمنان با گول زدن احساسات سعی در ایجاد هرج و مرج در جامعه اسلامی دارند، لذا باید حوزه و دانشگاه به خوبی آزادی را معنی کنند.

وی آزادی خارج از قانون را هرج و مرج دانست و گفت: دشمنان به صورت سربسته از واژه آزادی سوء‌استفاده و این واژه را برای رسیدن به اهداف خود به جامعه بشری القاء و تحریک می‌کنند.

گفتنی است در این مراسم استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسوولان استان، دانشگاهیان و قشرهای مختلف مردم  حضور داشتند.

انتهای خبر/11

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha