سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معاون فرهنگي حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: طلاب حوزه های علمیه باید معارف فاطمی را در جامعه به خصوص محافل علمی و فرهنگی گفتمان سازی کنند.

 خانم هدی فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: نشست های تخصصی دانش افزایی معارف فاطمی، همزمان با ایام فاطمیه برای 400 نفر از طلاب، در مدارس علمیه خواهران شهرستان های بابل، جویبار، ساری و بهشهر برگزار می شود.

وی افزود: این نشست های تخصصی با هدف ارتقای سطح دانش و بصیرت خواهران مبلغه، در راستای تبلیغ و ترویج سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان الگوی برتر انسان کامل برگزار می شود.

وی تصریح کرد: نشست های تخصصی معارف فاطمی زیر نظر اساتید مجرب مرکز خاتم النبین (صلی الله علیه و آله) قم، در مدارس علمیه خواهران مازندران برگزار می شود و موضوعات مختلفی مانند شعائر فاطمی، چرایی جدایی ناپذیر بودن دین و تعبد از محبت، رضا و غضب الهی در گرو رضا و غضب حضرت فاطمه سلام الله علیها، معیار حب فی الله و بغض فی الله حضرت فاطمه سلام الله علیها، خلقت نوری معصومان علیهم السلام مورد بررسی قرار می گیرد.

ترویج الگوی فاطمی سبب اصلاح سبک زندگی در جامعه می شود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: با توجه به این که شناخت کامل ابعاد مختلف الگوهای فکری و رفتاری حضرت زهرا (سلام الله علیها)، امکان پذیر نیست؛ لذا باید حرکت در این مسیر مورد توجه همگان و به خصوص طلاب و مبلغین حوزه های علمیه قرار گیرد تا با ترویج این الگوها، سبک زندگی در جامعه اصلاح و کشور به سمت صلاح و راستی هدایت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغین حوزه های علمیه، باید معارف فاطمی را در محافل و مجالس علمی و مذهبی مطرح کنند تا این آموزه ها در فضاهای علمی، فرهنگی و غیره جامعه گفتمان سازی شود.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha