جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شهید سلیمانی ساعت یک و نیم نیمه شب به شهادت رسید، این یعنی شب و روز، این افراد در حال فعالیت هستند و این تنها یک شب از فعالیت آنان بود که ما متوجه شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه در زمان شکل گیری مبارزات انقلاب اسلامی کمتر کسی این ذهنیت را داشت که در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی می‌رسد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دینی بود.

وی افزود: اگر اولین سخنرانی حضرت امام(ره) در بهشت زهرا را به خوبی گوش کنیم، مهم ترین کلید واژه‌های سخنان ایشان، بحث استقلال، آزادی، اقتصاد، فرهنگ و دین می‌باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ماهیت انقلاب ما، اسلامی بود، خاطر نشان کرد: یکی از نکاتی که در مسئله انقلاب دارای برجستگی بود این است که، امام(ره) انقلاب را محصور به ایران نمی دید و کسانی که در عرصه جهاد و جنگ نیز ورود کردند هم، افق نگاهشان با امام خمینی(ره) یکی بود.

انقلاب اسلامی، تقابل بین مستکبران و مستضعفان است

وی تصریح کرد: اینکه حاج احمد متوسلیان بیان می کرد که مرز جغرافیایی ما را، اعتقادات تعیین می کند نه مرز خاکی، نشأت گرفته از همان نوع فکر رهبر کبیر انقلاب است که، انقلاب از ایران شروع شد اما منحصر به ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، انقلاب اسلامی را، تقابل مستکبران و مستضعفان عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام واقعی بود و لذا باید این تفکر را با یک جهش و حرکت عمیق در سطح دنیا توسعه می دادیم.

وی با اشاره به اهمیت صدور انقلاب، یادآور شد: صدور انقلاب به این معنی است که تفکر مبارزه با مستکبر و استقلال جامعه اسلامی در عالم ترویج پیدا کند و دست مستکبران را قطع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم حفظ عزت کشورهای اسلامی در نگاه امام خمینی(ره)، ابراز داشت: درد جامعه اسلامی آن زمان عمیق می‌شود که برادران اهل سنت، برای شاه عربستان، یک مشروعیت دینی قائل هستند و خودشان را خلیفه می نامند، در حالی که رییس جمهور آمریکا عبارت «گاو شیرده» را برای او استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: هدف تفکر انقلاب، این است که با این موارد مبارزه شود و کسی که خود را خادم الحرمین معرفی می‌کند، نباید اجازه دهد رییس جمهور آمریکا خطاب به او بگوید ما آنها را می‌دوشیم.

جوانان با اندیشه های امام آشنا شوند

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که حرف امام(ره) بر این بود که ما به دنبال آقایی اسلام هستیم، اظهار داشت: جوانان ما باید بیشتر با صحیفه و تفکرات امام آشنا شوند و بدانند که آرمان‌ها و حرف امام (ره) چه بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برای ترویج این تفکر کارهای بسیاری انجام شده است، بیان کرد: یکی از نهادهایی که امروز در این مسیر فعالیت زیادی دارد و فارغ از مسائل سیاسی به کار خود ادامه می دهد، مرکز جامعه المصطفی است که از بیش از۸۰ کشور اسلامی در آن طلبه حضور دارد؛ اما این کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم، توسعه تفکر قرانی، که زیر بنای شکل گیری انقلاب اسلامی می‌باشد، در کشورها و در سراسر جهان بود و اینکه تفکر مبارزه با مستکبر، جهانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما هیچگاه از نظر حقوقی در امور داخلی کشورها دخالت نکرده و نخواهیم کرد، ابراز داشت: ما تنها فکرمان را در جهان تبلیغ می کنیم، همان کاری به جز یهودیت، همه امروز در دنیا آن را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: آنچه از دین تحریف شده یهودیت برخواسته، این است که انسان، ذاتا باید یهودی باشد و به این دلیل آنها خودشان را نسل برتر معرفی می کنندو بقیه امت ها را در اختیار یهود می دانند.

وی ترویج تفکر آقایی جامعه اسلامی، که مد نظر امام(ره) بود را، مختص به شیعیان ندانست و گفت: یکی از اساسی ترین و محوری ترین جریاناتی که جهت ترویج این تفکر وارد عرصه شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

سپاه قدس، مروج تفکر امام خمینی(ره) در عرصه بین الملل است

وی، سپاه قدس را مروج تفکر امام خمینی(ره) در عرصه بین الملل عنوان کرد و اظهار داشت: برخلاف آنچه دشمن به دنبال القا آن است، جریان مقاومت جریان جنگ طلب نیست، بلکه جریان مقاومت به دنبال مقاومت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سلیمانی‌ها هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده و نیستند، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ما به دنبال جنگ نیستند، چرا که اسلام اجازه جنگ طلبی را نمی دهد.

وی با تقدیر از خدمات شهید سلیمانی، یادآور شد: امثال شهید سلیمانی در نیروهای مسلح ما که در طول سال ها، جریان مقاومت را توسعه داده‌اند و از آرمان های امام دفاع کرده اند، فراوانند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: بسیاری از انقلاب‌های دنیا و حتی در منطقه خاورمیانه نتوانستد پس از پیروزی دوام بیاورند، در حالی که انقلاب اسلامی با خدمات و مجاهدت های امثال شهید سلیمانی ها، پس از ۴۰ سال، هنوز هم پویایی دارند.

وی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی ساعت یک و نیم نیمه شب، به شهادت رسید، این یعنی شب و روز این افراد در حال فعالیت هستند و این تنها یک شب از فعالیت آنان بود که ما متوجه شدیم.

امام جمعه همدان امنیت امروز را مدیون خدمات این افراد دانست و گفت: چقدر از زحمات حسن تهرانی ها برای ایجاد امنیت در کشور، در پر خطر ترین منطقه دنیا، مطلع هستیم؟

وی به سانحه هواپیمای اکراین نیز اشاره کرد و گفت: اتفاق تلخی در هفته گذشته رخ داد و این خطای انسانی انصافا غم بسیار تلخی بود که به وقوع پیوست، و البته انتظار بر آن بود تا اعلام آن نیز سریع تر باشد.

لزوم وجود روحیه پذیرش خطا و عذر خواهی مسئولان از مردم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مسئولان باید صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنند، بیان داشت: مردم غریبه نیستند و لذا باید با انجام تحقیقات دقیق در این زمینه، در هر عرصه با مسئولان آن برخورد شود.

وی با تحسین شجاعت، اعتراف به اشتباه و مسئولیت پذیری سردار حاجی زاده، خاطر نشان کرد: با اینکه این اتفاق در رده های پایین تر رخ داده بود، اما وجود روحیه پذیرش خطا و عذر خواهی از مردم نکته‌ای قابل تحسین است که باید در مسئولان ما توسعه پیدا کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه مسئولان اگر اشتباه کردند، باید عذر خواهی کنند، ابراز داشت: تلخی این اتفاق بسیار عظیم است، اما شجاعت سردار حاجی زاده در بیان این صحبت ها شخصیت ایشان را بزرگ تر کرد.

وی در پایان با بیان اینکه پذیرش اشتباه یک مکارم اخلاقی است، تصریح کرد: مسئولان ما باید مسئولیت پذیر باشند و اگر اشتباهی انجام دادند، شجاعت آن را داشته باشند که اعلام کنند، اتفاقی که کمتر شاهد آن بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha