جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم نکوداشت آیت الله دین پرور در تهران

حوزه/ براساس تحقیقات و بررسی، هم اکنون ۱۲۷ مؤسسه در دنیا در زمینه نهج البلاغه با محوریت ترجمه، شرح و... فعال می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله سید جمال الدین دین پرور بعد از ظهر امروز در نشست «شورای سیاست گذاری همایش ملی طرح تکریم و تقدیر از متوفیان حوزوی در عرصه نهج البلاغه» که با حضور  آیت الله استادی و معاونان و رؤسای مراکز حوزوی در بنیاد بین المللی نهج البلاغه در قم برگزار شد گفت: هم اکنون ۱۲۷ مؤسسه در دنیا درعرصه نهج البلاغه مشغول فعالیت می باشند و این مسئله بسیار خوبی است که در دنیا در حال اتفاق است.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه افزود: در این رابطه برای آشنایی با این مؤسسات، با حضور بعضی شخصیتها کارگروهی تشکیل شده و قرار شد تجلیلی از این افراد انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن دین پرور، مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه نیز با بیان این که از چند ماه پیش قرار شد این افراد شناسایی شوند، اظهار داشت: با شناسایی و بررسی زیاد متوجه شدیم افراد زیادی در این عرصه مشغول فعالیت هستند؛ به دلیل حجم فعالیت و افراد محقق، مؤلف و... در موضوع نهج البلاغه تصمیم گرفته شده در ابتدا از علمای متوفای شاخص تجلیل شود.

وی ادامه داد: با بررسی صورت گرفته متوجه شدیم حتی در شبه قاره هند هم این دست افراد که در نهج البلاغه قلم زده باشند،زیاد هستند. این هم در جای خودش بسیار جالب بود.

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور اظهارداشت: این بررسی از سال ۵۸ به بعد بوده و متوجه شدیم ۵۱ نفر از علما در موضوع مترجمین و مشرّحین نهج البلاغه  دارای آثار هستند.

وی عنوان کرد: ترویج عملی معارف نهج البلاغه در عرصه حاکمیتی، بیان انجام کارهایی هم سو، بیان افق های پژوهشی پیش رو، ارائه نگاه تمدنی به نهج البلاغه، احصاء تفاوت نگرشی به موضوع نهج البلاغه از جمله اهداف برگزاری همایش تجلیل عنوان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع در ارتباط با نهج البلاغه، شناسایی و... تأکید کرد و گفت: گرامیداشت و تجلیل بهانه ای برای راه اندازی سامانه واهداف این نوع فعالیت است. اگر اهداف تجلیل بیان، تعیین و مشخص و راهبردی شود می تواند برکات زیادی داشته باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین مختاری، محقق و پژوهشگر نهج البلاغه نیز اهمیت تعیین اهداف برگزاری و تکریم و تجلیل از علمای فعالیت کننده درعرصه نهج البلاغه را ضروری و لازم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، نیز گفت: در بحث تجلیل می توان به پایان نامه های خوبی که درباره با نهج البلاغه نوشته شده و مروجان نهج البلاغه توجه کرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha