سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه طلاب قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری المشیری گفت: ما در مجلس شورای اسلامی نیاز به افرادی همچون شهید دیالمه داریم که شخصی آینده نگر بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید موسی طاهری المشیری در جلسه طلاب و فضلای قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ که شب گذشته در دفتر مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی برگزار شد،  به برخی از بندهای قانون اساسی درباره وظایف نمایندگان و مباحث مربوط به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

وی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی نیاز به افرادی همچون شهید دیالمه داریم که شخصی آینده نگر بوده و به معرفی اشخاصی همچون موسوی و همسرش پرداخت که شاهد خرابکاری آنان در کشور بوده ایم.

نماینده طلاب قائمشهر و جویبار اظهار داشت: نماینده نسبت به تمام ملت مسئول است و حق دارد حق اظهار نظر درباره مسائل داخلی و مسائل بین المللی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری المشیری به بخشی از منویات امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) بیان کرده اند: «از نمایندگان مجلس در این عصر و عصرهای آینده می خواهم که اگر عناصر منحرف و بازی های سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نموده اند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کند و نگذارد حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد؛ ان شاءالله نمایندگان مجلس سنگینی بار مسئولیت خود را در این امر خطیر درک کنند».

وی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند: «برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدید ناشناخته قرار خواهد گرفت».

نماینده طلاب قائمشهر و جویبار تصریح کرد: ایشان در بخش دیگر از این بیانیه فرمودند: «اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ ۴۰ ساله نمی بود، بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی داشت».

همچنین دکتر کیوان مرادیان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم، به میدان آمدن مکرر رهبر معظم انقلاب است؛ قرار نیست ایشان همیشه به میدان بیایند؛ بلکه خواص باید خود را سپر بلا قرار دهند؛ اما متأسفانه شاهد این موضوع نیستیم و سکوت می کنند.

وی ابراز داشت: هرجا خواص کار خود را درست انجام داد، شاهد رشد، ترقی، اقتدار و عظمت ایران اسلامی بوده ایم و امیدواریم یکی از مهمترین بخش های نظام همچون مجلس شورای اسلامی که قرار است خواص در آن جمع شود، به بهترین شکل ممکن محقق گردد.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: ما نیازمند مجلسی هستیم که بنابر فرموده امام راحل، در رأس امور باشد و بتواند بهترین تصمیم ها و نظارت ها را برای ایران اسلامی انجام دهد.

دکتر مرادیان تصریح کرد: ۲۲ درصد از اصول قانون اساسی به صورت مستقیم مرتبط با قوه مقننه است و نمایندگان می توانند با تصمیم درست، مسیر کشور را به درستی تغییر دهند.

وی بیان داشت: امروز متأسفانه ایران اسلامی جزو بزرگترین واردکنندگان گوشت، برنج و بسیاری از میوه هاست؛ در حالی که با ظرفیت بالای کشور، می توانیم خودکفا باشیم.

سخنران این جلسه اظهار داشت: امروز دشمن توطئه های بسیاری را بر علیه کشور ریل گذاری کرده تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند؛ پس باید هوشیار بود و نمایندگانی انتخاب کرد که بتوانند تصمیم درست برای کشور بگیرند.

دکتر مرادیان ابراز داشت: مجلس بصیر و آگاه بسیار راهگشا خواهد بود و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم می تواند کمک بسیاری به نمایندگان مجلس در موضوعات گوناگون انجام دهد.

وی خاطرنشان ساخت: آینده پژوهی یکی از نیازهای امروز کشور ماست که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید بسیار داشته و باید اهتمام بیشتری به آن داشت.

سخنران این جلسه تصریح کرد: از مشکلات امروز کشور موضوع تأمین مواد اولیه، تولید، فروش محصولات و ... است که باید ساماندهی مناسبی نسبت به آن صورت بگیرد و بانک ها با وام های ارزان قیمت می توانند کمک حال تولیدکنندگان باشند.

دکتر مرادیان بیان داشت: یکی از چالش جدی کشور این است که متدینین نسبت به نظام و انقلاب دلسرد و بی اعتماد شوند و باید با انتخاب مسئولین متدین، انقلابی و توانمند برای کشور، جلوی این چالش ها را گرفت.

وی اذعان داشت: فساد، انگیزه پیشرفت در کشور را گرفته و نخبگان را از کشور فراری داده و تولید را با دردسرهای جدی مواجه خواهد کرد.

دکتر مرادیان ابراز داشت: متأسفانه به نام مذاکره، هر حقارت و ذلتی را در کشور پذیرفته ایم و حتی نمی توانیم نفت کشور را به درستی و با قیمت مناسب بفروشیم.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از شگردهای دشمن، جابجایی اولویت هاست و متأسفانه اولویت کشور در گذشته به جای رونق تولید داخلی و رونق اقتصاد، به سمت برجام و دل بستن به خارج از کشور سوق پیدا کرد.

سخنران این جلسه اظهار داشت: وقتی عالی ترین مسئول اجرایی کشور این تفکر را دارد که مشکل آب خوردن کشور را هم آمریکا باید حل کند، دیگر چه می توان گفت.

دکتر مرادیان ابراز داشت: تحریم ها بعد از برجام بیشتر شد و شاهد فاصله طبقاتی بالایی در کشور هستیم و هنوز هم از این برجام دفاع می کنند و امروز هم به دنبال عقده گشایی هستند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر مجلس وکیل الدوله شود، می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و در مباحث اقتصادی شفاف سازی و سالم سازی انجام داد.

سخنران این جلسه تصریح کرد: شورای نگهبان در این دوره بسیار خوب عمل کرد و صلاحیت ها را بدون نگاه به اصول گرا و اصلاح طلب تأیید یا رد کرد.

دکتر مرادیان بیان داشت: اگر ریل گذاری در کشور درست باشد، می توان بسیاری از فقر و فساد در کشور را حل کرد و بحمدالله شخصیتی هم در رأس قوه قضائیه حضور پیدا کرده که با گردن کلفت ها هم برخورد نموده و در حال اجرای درست عدالت است.

وی اظهار داشت: مسئولین عالی نظام موظفند که زندگی خود را شفاف کنند؛ اما سوال اینجاست که آیا می توانند درآمدهای خود را شفاف کنند؟ چرا ما باید به شما احترام بگذاریم؛ ولی چرا شما کارهای خود را شفاف نمی کنید و به مردم احترام نمی گذارید؟

سخنران این جلسه ابراز داشت: ما چطور می توانیم از تولید و اشتغال صحبت کنیم؛ در حالی که منابع مالی کشور در غیر این مسئله صرف می شود؟ با قانون درست و نظارت مناسب نمایندگان می توانیم بر این مشکلات فائق آییم.

دکتر مرادیان خاطرنشان ساخت: البته ما در کشور مدیران مؤمنی نیز داریم که نباید زحمات این عزیزان را نادیده گرفت.

وی در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha