جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه استان فارس از سامانه خبری حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: درتلاش هستیم این حوزه تبدیل به قطب علمی حوزوی در جنوب کشور شود و این امر زمانی میسر است که رسانه قوی مانند خبرگزاری حوزه پشتوانه آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس، صبح امروز با حضور در ساختمان رسانه حوزه، ضمن بازدید از از بخش های مختلف  این رسانه در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه و حجت الاسلام عزیزی سردبیر هفته نامه افق حوزه بر پوشش اخبار و رخدادهای حوزه علمیه فارس تاکید کرد.

وی با اشاره به بالندگی حوزه علمیه در شیراز در قرن های گذشته ادامه داد: حداقل چهار قرن حوزه علمیه شیراز به عنوان دارالعلم معروف بود، ولی الان این گونه نیست. در آن زمان مکاتب فلسفه، عرفان و... در این حوزه دایر بود. شخصیت هایی مانند صدرالمتألهین و ... از جمله این علما بودند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی افزود: این سابقه باعث شده نگاه ویژه ای به این حوزه شود و همین مسئله نشانگر ظرفیت های بسیار خوب حوزه علمیه فارس است.

مدیر حوزه علمیه فارس اضافه کرد: در تلاش هستیم این حوزه تبدیل به قطب علمی حوزوی در جنوب کشور شود. نگاه این است و به بزرگان هم ارائه شده واست. باید برای این حوزه جایگاه تمدن سازی تعریف شود و در این راستا تلاش کرد. این ظرفیت در این حوزه است.

وی بیان داشت: شهر فارس، مذهبی است و مردم هم این گونه اند. دلیل مسئله حضور تعداد هیأت، تکثر امامزادگان، برخورداری از مرکزیت فرق مذاهب و... است. خود همین مذهبی بودن مردم اگر توجه شود و به آن بها داده می شود می تواند برکات زیادی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی افزود: برای تشیع شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش زیادی شده، ولی اگر چه این کار در عمل صورت نگرفته، ولی وقتی بدن این شهید به کرمان منتقل شد، هم زمان با این شهر، در شیراز هم شاهد برگزاری تجمع باشکوهی از مردم بودیم.

مدیر حوزه علمیه فارس اضافه کرد: امروز همین مسئله و حضور امام زادگان در این شهر توانسته جلوی بسیار از مسائل ضد دینی را بگیرد.

وی با اشاره به مظلومیت روحانیت و حوزه در بین مردم بیان داشت: امروز متدینین جامعه نمی دانند اصالت روحانیت تا چه اندازه است. باید کاری کرد این مظلومیت از بین برود و در این مسئله رسانه می تواند نقش بسیار اثرگذاری ایفاء کند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی افزود: حوزه ظرفیت های خوبی از لحاظ علمی، انسانی و سازمانی دارد. این مسئله ای است که نباید از آن به سادگی گذشت. در این رابطه هم رسانه می تواند ایفاء نقش کند.

مدیر حوزه علمیه فارس اضافه کرد: در همین رابطه با صدا و سیما فارس ارتباط برقرار کردیم. جلسه مفصلی داشتیم و مباحثی مطرح شد و آنها استقبال کردند.

وی بیان داشت: رسانه دو تیغ دو لبه است. هم می تواند تهدید و مفید باشد. به همین دلیل بعضی از بزرگان در این رابطه احتیاط دارند و کمتر به سمت به آن می روند، ولی می توان با نگاه جدی تر به رسانه بهتر از آن برای نشان دادن ظرفیت حوزه علمیه فارس بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی افزود: در فارس 53 مرکز علمی حوزوی وجود دارد. در تلاش هستیم با برنامه های که داریم این مراکز به رشد علمی خوبی برسند.

مدیر حوزه علمیه فارس اضافه کرد: این شهر بالاترین طلاب و بالاترین مدارس در بین سایر استانها دارد. این تعداد به 4 هزار طلبه می رسد.

وی بیان داشت: استان فارس به دلیل وسعت زیاد و گستردگی مدارس علمیه، اگر قرار است در این استان رسانه حوزه بیاید و فعال شود می تواند باز تاب خوبی از مدارس علمیه این شهر بدهد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha