جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که سیاست حوزه تهران توسعه طرح امین در دیگر مدارس طی سال های آینده است، گفت: در صدد تصویب طرح امین در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم و طرح جامعی هم بدین منظور تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران، در جمع مبلغان و مبلغات مدارس طرح امین که ظهر امروز در فرهنگسرای خاوران برگزار شد، با بیان این که مسائل مبلغان طرح امین همواره مورد توجه مسئولان مرکز مدیریت حوزه تهران است، گفت: طرح امین در بین حوزویان و مسئولان آموزش و پرورش یک طرح مؤثر و مفید شناخته می شود.

وی در ادامه با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگی های اخلاقی و معنوی آن شهید پرداخت و اظهار داشت: اخلاص، معنویت، تواضع، متعبد به احکام شرعی، و متعبد در احترام به روحانیت از جمله ویژگی های معنوی و اخلاقی ایشان بود و معتقدم کسانی که با ایشان زندگی کرده اند، بعد از شهادت او زندگی برای آن افراد خیلی سخت است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه شهید سلیمانی، ابراز داشت: شهادت آن بزرگوار موجب ایجاد یک جهش بزرگ در آغاز گام دوم انقلاب بود و در حالی که نیازمند یک وحدت بین جبهه مقاومت و جهان اسلام بودیم، با اخلاص و خون این شهید، این هدف محقق شد و به تبع آن جبهه استکبار متحمل شکست بزرگی شد.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه مقتدر ایران به مواضع دولت جنایتکار آمریکا، تصریح کرد: با این ضربه همسنگران سردار سلیمانی، دومین شکست بزرگ به جبهه استکبار تحمیل شد و بنا به گفته سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران این حمله قدرت ایران را در جنگ الکترونیک نشان داد زیرا آمریکایی ها از بین همه موشک های شلیک شده به پایگاه عین الاسد حتی یک موشک را نتوانستند ردیابی و منهدم کنند و همه موشک ها به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه با ابراز تاسف از سقوط هواپیمای مسافربری، گفت: این اتفاق که هنوز ابعاد آن در حال بررسی است، بهانه ای شد برای تحرکات ساختارشکنانه سران فتنه و تفاله های دور ریخته صهیونیست و این مسائل جای نگرانی ندارد زیرا ملت ایران با هوشیاری و اقتدار خود مانع از تحقق اهداف شوم آنان خواهند شد.

وی با بیان این که طرح امین یکی از اهداف بلند مدت حوزه علمیه است، گفت: از همان روزهای آغازین طرح امین که بنده در استان فارس بودم و همکاران ما هم از مبتکران این طرح بودند، اسم امین را هم پیشنهاد دادند و مراد ما از امین، تخلص شعری مقام معظم رهبری بود و با این عنوان درصدد ایجاد سنگری برای تبیین مبانی ولایت در آموزش و پرورش بودیم.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که هم اکنون طرح امین مورد استقبال همه سلایق در آموزش و پرورش واقع شده است، عنوان داشت: موفقیت طرح امین به جایی رسیده است که از دل این طرح، چندین طرح دیگر برای همکاری های بیشتر بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تولید و تدوین شده است که نتیجه همه طرح ها حضور روحانیت در آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که موفقیت طرح امین به واسطه تلاش ها، اخلاص و صبوری مبلغین بوده است، افزود: ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد مبلغان در مدارس طرح امین بسیار راضی کننده بوده و علت آن هم عدم تصدی گری مبلغان در مدارس و حضور فعال مبلغین امین در اجرای برنامه های تبلیغی و تربیتی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تقدیر از زحمات مبلغین طرح امین تهران در تربیت دینی دانش آموزان، ابراز داشت: هم اکنون ۵۰۰ مدرسه آموزش و پرورش استان تهران تحت طرح امین حوزه علمیه تهران هستند البته ما راضی به این تعداد نیستیم و نگاه و سیاست ما هم این است که طی سال های آینده طرح امین در دیگر مدارس توسعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به برنامه های محتوایی طرح امین، گفت: هدفمندی آموزش ها ویژه مبلغین طرح باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. همچنین این طرح باید در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب بشود و طرح جامعی هم بدین منظور تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان بر رشد علمی و معنوی مبلغین طرح امین تاکید کرد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha