سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سرعت بررسی ستاد کل نیروهای مسلح و اعلام نتایج اولیه این رویداد تاسف برانگیز که جای تقدیر داشته، نشان از صداقت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است؛ برای روشن شدن قضایای مبهم در این قضیه باید منتظر گزارشی‌های تکمیلی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه طلاب و فضلای ارومیه ای مقیم قم که شب گذشته برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت بانوی کرامت فاطمه زهرا(س)، شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و عروج یافتگان و شهدای حادثه هواپیمایی اخیر، اظهار داشت: باید هوشیارتر از هر روز باشیم و نگذاریم ناخواسته کشور به سمت رویارویی با چالش جدید سیاسی و امنیتی سوق پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که نباید بدون دلیل فضای تاریک بدبینی نگران کننده ای را در جامعه ترویج نماییم، خاطرنشان کرد: باید با تقویت هوشیاری‌ها و حساسیت‌های بیشتری به شرایط زمان و پازل‌های گوناگون توطئه دشمن داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه گریزی بر اعترافات روح الله زم زد و خاطرنشان کرد: روح الله زم در بستر آمد نیوز، نفوذ گسترده ای را در نهادهای حاکمیتی رقم زده بود که در صورت عدم دستگیری این عنصر خودفروخته، کشور در بزنگاه‌های مختلف آسیب‌های جدی تری می دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توسط امریکایی ها، اشاره نمود و با بیان این که ایالات متحده با بهره‌گیری از ابزارهای نوین جاسوسی بارها می توانست حاج قاسم را به شهادت برساند، اظهار داشت: برای امریکایی‌ها در این میان بیش از هر چیز، تبعات ترور و همنوایی جامعه جهانی با ایران مهم بود؛ دولت امریکا علی رغم توجه به این مباحث به شهادت حاج قاسم، قمار بزرگی را رقم زد.

سخنران این نشست با بیان این که درست است حاج قاسم سلیمانی شهید شده، ولی حضور پاسدارانی چون سردار قاآنی، مسیر مقاومت را هیچگاه سست نخواهد کرد، ابراز داشت: ترامپ در شرف استیضاح و آستانه انتخابات، نیازمند شوآف سیاسی و قهرمانی است تا بتواند با ترور شهید سلیمانی خود را قهرمان ملی ایالات متحده معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با تأکید بر این که ترامپ هیچ گاه تصور نمی کرد که با ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایجاد حالت فوق العاده نظامی، نتواند جامعه سیاسی ایالات متحده را با خود همنوا و همراه سازد، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه گستاخی‌های ایالات متحده و پاسخ سیلی ایران، قطعا رژیم صهیونیستی تبعات آن را می داد. در فرصت مناسب با کمترین هزینه برای مقاومت و بیشترین هزینه برای دشمنان اسلام، خونخواهی حاج قاسم سلیمانی پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به دایره تلفات امریکایی ها در حملات موشکی ایران اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امریکایی ها بعد از این عملیات بلافاصله جنازه ها را جمع آوری نموده، با چندین هواپیمای c۱۳۰ و پرواز آنها به پایگاه عین الاسد، بلافاصه مجروحین را به مناطق مختلف از جمله سرزمین‌های اشغالی و اردن انتقال دادند.

وی با تأکید بر این که پاسخ موشکی ایران و شلیک به عین الاسد بزرگترین پایگاه ایالات متحده در منطقه، هیمنه امریکا را در هم کوبید، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار، هیمنه ایالات متحده با سیلی ملت ایران بر باد رفت. سیلی بزرگ ملت ایران به امریکا به عنوان قدرت برتر جهان، تبعات زیادی را برای ایالات متحده به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به فرایند سانحه هواپیمایی اخیر نیز اشاره نمود و ضمن تبیین تحلیل‌های مختلف کارشناسان، خاطرنشان کرد: سوالات بسیاری زیادی در حادثه هواپیمایی اخیر وجود دارد که پاسخ درست و متقن به آن نیازمند بررسی های دقیق تمام زوایای این سانحه است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیر دغدغه‌ها و سوالات مطرح در این رابطه است، خاطرنشان کرد: کمیسون امنیت ملی مجلس با بررسی تمام زوایای این حوادث، به دنبال حل فضای ابهام و پاسخ به سوالات دقیق در این مسئله فاجعه‌بار است.

وی به احتمالات مختلف سانحه هواپیمایی و شهادت هم وطنان عزیز در این واقعه اشاره نمود و تصریح کرد: سرعت بررسی ستاد کل نیروهای مسلح و اعلام نتایج اولیه این رویداد تاسف برانگیز که جای تقدیر داشته، نشان از صداقت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است؛ برای روشن شدن قضایای مبهم در این قضیه باید منتظر گزارشی‌های تکمیلی باشیم.

بیان شاخص های نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در رابطه با این آن توضیحاتی را ارائه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهار داشت: در نهادها و جاهایی که عرق انقلابی و هوشیاری زائد الوصفی وجود داشته باشد، در عین تلاش بی‌شمار دشمنان اسلام  انقلاب برای نفوذ، آنان به موفقیتی دست نخواهند یافت.

رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات طلاب و فضلا، بر لزوم افزایش هزینه‌های جرم در کشور تأکید نمود و ابراز داشت: متاسفانه مجلس کنونی اهتمام چندانی برای تقویت بنیه های نظارتی و افزایش هزینه های جرم در حوزه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی قائل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه مشکل اصلی کشور را به حرکت ماشین ترسیم نمود و ابرازداشت: ضعف حرکت در ماشین، غالبا در سه بستر مشکل ماشین، ناهمواری جاده و یا ناتوانی راننده متصور می شود؛ با اطلاع عرض می‌کنم که در ماشین اجرایی کشور، غالب مشکلات به ناتوانی رئیس جمهور به عنوان راننده اجرایی کشور بر می‌گردد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر به کارت های زرد نمایندگان ملت به رئیس جمهور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ولایت مداری زمانی معنا می‌یابد که اگر انسان به هزار و یک دلیل درست و غلط در عین صحه بر درستی نظر خود، اگر این دیدگاه را در تضاد با نظر ولی خویش ببیند، با طیب نفس و مشتاقانه نظر خویش را به دور بیاندازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در گستره تاریخ اسلام زمانی که جامعه اسلامی به تبعیت بالایی از ولایت دست یافته، مبانی رهبران دینی را سرلوحه خود قرار داد، شاهد اوج شکوفایی بودیم، یادآور شد: تبعیت از امر امام مسلمین، بالاترین امر در مواجهه با دغدغه‌ها و مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در بخش پایانی سخنان خود، گزارشی از رویکردهای سیاسی و فعالیت جناح های سیاسی کشور ارائه نمود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قره باغی نیز در ابتدای این نشست، ضمن تبیین سیره علمای اسلام، به برخی از ویژگی های شخصیتی علما و مراجع عظام تاریخ تشیع اشاره نمود و با بیان این که ما طلاب غالبا بیش از اندازه گرفتار حاشیه ها، ظواهر و اصطلاحات شده‌ایم، خاطرنشان کرد: نباید اهل تن پروری بود؛ باید با تمسک به مجاهدت مخلصانه قدم‌های مستحکم‌تری را در تبیین معارف ناب الهی برداریم.

وی به آیه « وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا»(آیه ۳ سوره مبارکه الطلاق) اشاره نمود و با بیان این که رزقی که از جانب خداوند متعال نازل شود، رزق ملکوتی با ویژگی های خاصی دارد.

وی افزود: عنایاتی که آدمی در اثر رد تعلقات کسب می‌کند، او را در مسیر شوق حقیقی قرار می دهد؛ در این صورت کرامات خاصی از جانب خداوند متعال به این انسان اعطا می‌شود.

وی تعبد به ذات اقدس الهی را امر بسیار مهم در طی طریق الی الله توصیف نمود و خاطرنشان کرد: زرنگترین شخص کسی است که با عبور از ظواهر زیبای دنیایی، از ارتباطات اعتباری خارج شده، در وادی ارتباط حقیقی، که همان ارتباط عابد و معبود است، قدم بردارد.

وی بر لزوم توجه طلاب به بهره‌مندی حداکثری از محضر معلمین واقعی که همان اهل بیت(علیهم السلام) هستند، تأکید نمود و اظهار داشت: نباید خود را اسیر اسم، عنوان و موقعیت‌های دنیوی کنیم و در کسب معارف الهی، همچون ظرفی سوراخ نباشیم که توان حفظ اثرات این موهبت الهی را نداشته باشد؛ توجه به ناتوانی های معنوی، انسان را وا می دارد تا در طلب فیض از ذات اقدس الهی، اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha