جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همکاری دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه های هند

حوزه/ سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و هیأت همراه در جریان سفر به هند با مسئولین دانشگاه‌های برتر هند در خصوص توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی که به منظور دیدار با مسئولین دانشگاه‌های هند و شرکت در اجلاس «رایسینا» به هند سفر کرده‌، از برخی مراکز دانشگاهی دهلی بازدید و با مسئولین آن در خصوص توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در  این دیدار که احتشام حسنین، رئیس دانشگاه، برخی از معاونین و همچنین روسای دانشکده های دانشگاه همدرد، ربانی رایزن فرهنگی ،خانم تیشه یار مدیر بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشتند، ابتدا رئیس دانشگاه همدرد در خصوص جایگاه و وضعیت علمی این دانشگاه در میان مراکز علمی دانشگاهی هند توضیحاتی را ارائه داد و خاطرنشان ساخت: دانشگاه همدرد در رشته داروسازی و طب سنتی جزو دانشگاه‌های درجه اول هند بشمار می رودو در برخی رشته های علوم انسانی همانند مطالعات اسلامی و مدیریت نیز شناخته شده می باشد.

وی اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۴۵ دانشجوی ایرانی در رشته پزشکی و داروسازی در این دانشگاه به فعالیت های علمی مشغول می باشند.

 رئیس دانشگاه همدرد با استقبال از هرگونه همکاری علمی با دانشگاه علامه ،اعلام آمادگی کردتا با همکاری رایزنی فرهنگی ودانشگاه علامه برخی همکاری های مشترک در خصوص برپایی همایش های علمی ،جشنواره های فرهنگی هنری ،برپایی دوره های آموزشی وفرصت های مطالعاتی وچاپ ونشر برنامه ریزی واجرا گردد.

سلیمی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های همکاری های علمی این دانشگاه بویژه در حوزه های علوم انسانی ،مطالعات اجتماعی و رسانه بر تمایل این دانشگاه جهت اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه علامه و دانشگاه همدرد وهمچنین پذیرش دانشجو واعطاء فرصت های مطالعاتی اعلام آمادگی کرد.

دیدار با پروفسور موکیش رنجن ،رئیس دانشگاه جواهر لعل نهرو

سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به منظور بررسی توسعه همکاری های علمی فرهنگی دانشگاه علامه با دانشگاه جواهر لعل نهرو دومین دانشگاه بزرگ ودولتی هند با پروفسور موکیش رنجن رئیس  و برخی دیگر از مدیران این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد .

طی این دیدار موکیش رنجن رئیس دانشگاه جواهر لعل نهرو با اشاره به تفاهم نامه های منعقده وبرخی همکاری های علمی این دانشگاه با مراکز علمی دانشگاهی ایران خاطرنشان ساخت: هرچند طی سال های اخیر حضور دانشجویان ایرانی در این دانشگاه بسیار کم رنگ شده است ولی مطالعات ایران وهمکاری با دانشگاههای ایرانی همواره جزو اولویت های این دانشگاه بوده و هم اکنون نیز دپارتمان مطالعات ایران و بخش زبا فارسی دانشگاه جواهر لعل نهرو جزو فعال ترین بخش های ایرانشناسی و زبان فارسی بشمار می رود.

سلیمی نیز با تشریح فعالیت ها و ظرفیت های دانشگاه علامه جهت همکاری های دانشگاهی با هند افزود: هندبه دلیل سابقه تاریخی و فرهنگی در تعاملات با ایرانیان وهمچنین قرابت ها و فرصت های مشترک ،از اهمیت ویژه ای در مناسبات علمی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برخوردار می باشد و دانشگاه علامه نیز آمادگی دارد تا در زمینه تبادل هیئت های علمی ،فرصت های آموزشی ،دوره های بازآموری زبان فارسی و مطالعات ایرانی با دانشگاه جواهر لعل نهرو همکاری نماید.

دیدار با نائب رئیس دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه

 در دیدار سلیمی با پروفسور الیاس حسین نائب رئیس دانشگاه اسلامی جامعه ملیه هند طرفین در خصوص تمدید تفاهم نامه منعقده بین دو دانشگاه ،حمایت و مشارکت دانشگاه علامه در برپایی سمینارهای علمی مشترک، برپایی دوره های بازآموزی زبان فارسی ،همکاری در پایان نامه های دانشجویی و مبادله استاد و دانشجو تباددل نظر کردند.همچنین مقرر شد دانشگاه علامه طباطیایی در خصوص تامین فصلی اساتید زبان فارسی این دانشگاه همکاری نموده و تامین هزینه های اسکان وپذیرایی استاد اعزامی برای یک ترم در سال بر عهده دانشگاه جامعه ملیه باشد.  در ادامه این دیدار ،هیئت ایرانی از بخش های مختلف این دانشگاه از جمله دپارتمان زبان فارسی بازدید بعمل آورده وبا اساتید و دانشجویان آن گفتگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha