جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انقلاب اسلامی

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: از رسانه های جمعی این انتظار می رود که به جای پرداختن به برخی حواشی به متن جریان انقلاب اسلامی و تلاش به منظور تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بپردازند.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به تحولات چند هفته اخیر در کشور اظهار داشت: به جرأت می توان گفت دو هفته ای که در دی ماه بر ما گذشت، به نوعی مهم ترین دو هفته سپری شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده، چه آن که سرعت و شتاب تحولات و قضایا در این ایام، شکل خاصی داشته و در این میان، مردم نیز در شرایط خاص و منحصر به فردی قرار گرفته بودند.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری در این روزهای اخیر، ماجراهای تلخ و شیرینی برای کشور ما رخ داد و با این حال آن چه مهم است این که مردم بزرگ و بصیر ایران اسلامی همچنان در خط تبعیت از ولایت فقیه در صحنه حضور دارند و دشمن نیز از همین مساله به شدت ناراحت و هراسان است.

این مدرس سواد رسانه ای همچنین گفت: قضایای این چند هفته نشان داد که همچنان نیازمند تقویت سواد رسانه ای و بصیرت عمومی هستیم به خصوص در میان رسانه ها که با وجود آن که در قضیه شهادت مظلومانه حاج قاسم و پس از آن موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد به خوبی عمل کردند، اما متاسفانه در قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی، عملکرد مناسبی نداشتند و مشاهده کردیم که برخی رسانه ها به نوعی خواسته یا ناخواسته در مقام تضعیف نیروهای مسلح و به طور خاص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمدند.

وی اضافه کرد: از سویی به نظر می رسد که رسانه های جامعه ما به عنوان بازوان اطلاع رسانی عصر جدید، حتی گاهی چندین قدم از توده های مردم عقب تر هستند و این یک نقطه ضعف جدی است که در قضایایی این چنینی بیش از پیش تأثیرات خود را نشان می دهد.

حسین خانی گفت: یکی از اشتباهات رسانه ای ما این است که در این موارد، متاسفانه منفعل عمل کرده و به خوبی آن صداقتی که سپاه و نیروهای مسلح ما بعد از اشتباه اخیر داشتند را به درستی تبیین نکردیم و حال آن که همین صداقت و شفافیت در عرصه بین المللی با بازتاب های خوبی از سوی وجدان های آگاه و افکار عمومی جهانی روبرو شد.

وی بیان داشت: یکی از جنبه های قوی شدن ما که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اخیر تهران بیان فرمودند، این است که از حیث رسانه ای نیز فعال و قوی باشیم و ضمن بیان نقدها و نقطه نظرات به گونه ای به مدیریت صحنه رسانه ای بپردازیم که در نهایت باعث تقویت جریان اصیل نظام و انقلاب اسلامی شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین افزود: متاسفانه گاهی ما آن قدر دچار حواشی می شویم که از متن قضایا عملاً غافل می مانیم و این در حالی است که اتفاقاً دشمن می خواهند جریان انقلابی درگیر همین حواشی باشد تا در موقع لزوم بتواند ضربه خود را وارد آورد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha