جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ برگزاری همایش گردهمایی مبلغین فاطمی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این که در بیش از ۳۰ سند و کتاب اهل سنت شهادت حضرت زهرا(س) نقل شده است، گفت: ایام فاطمیه، فرصت ارزشمندی است که با هنرمندی، حلقه مفقوده مشکلات جامعه که همان ترک غدیر است را برای مردم تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق میرشفیعی، عصر سه شنبه در گردهمایی مبلغان فاطمی همدان با بیان اینکه ایام فاطمیه بهترین فرصت برای بازخوانی تاریخ است، اظهار داشت: اگر واقعا به دنبال آن هستیم که حق مطلب را ادا کنیم، ایام فاطمیه فرصت ارزشمندی است که با هنرمندی حلقه مفقوده مشکلات جامعه را برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: قطعا آنچه زمینه ساز مصیبت‌های بزرگ در طول تاریخ بوده است، ترک غدیر و عدم عمل به نصیحت پیامبر گرامی اسلام بوده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی، شهادت، حضرت زهرا(س) را برگ برنده‌ای برای شیعیان عنوان کرد و گفت: غاصبان حق امام علی(ع) تمام اعمال خودشان را توجیه می‌کنند و بهانه‌ای برای آن دارند، اما تنها چیزی که نمی‌توانند آن را توجیه کنند، شهادت حضرت زهرا(س) است که برای آن هیچ توجیح قانونی و عرفی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در تمام این سالها حتی با وجود سانسور خبری، بازهم نتوانسته اند که شهادت حضرت را انکار کنند و در بیش از ۳۰ سند و کتاب اهل سنت، ماجرای شهادت نقل شده است.

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به نقش دشمنان برای در حاشیه قرار دادن شهادت حضرت زهرا(س)، خاطر نشان کرد: این افراد در داستان هایی که خودشان آن را درست کرده اند، مقام حضرت زهرا را در حد یک زن عادی پایین آورده اند و این طور مطرح کرده اند که علت شهادت حضرت، دخالتشان در یک امر مردانه بوده است.

وی با بیان اینکه هر جا حرمت‌گذاری اتفاق افتاده است، امر خداوند بوده است و هر جا شاهد حرمت شکنی بوده ایم، ابلیس دخیل بوده است، یادآور شد: در این حرمت شکنی ها رد پای شیطان کاملا مشهود است.

این استاد حوزه به تشریح روش بحث موفق در ایام فاطمیه پرداخت و گفت: روش بحثی که می تواند در این ایام موفق باشد، این است که به دلیل رعایت برخی از موارد، موضوعات به نحوی مطرح شوند که ادامه بحث را مستمع خودش بتواند نتیجه بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین پسند IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم:به نظر بنده برای شفاف سازی علت شهادت حضرت زهرا(س) و معرفی غدیرباید توسط مبلغین اگاه وعلمای زبده وماهر بامدارک وشواهدواسناد متغن شیعه واهل سنت طرح وبحث شود