جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ اکبری - فرمانده سپاه گلپایگان

حوزه/ فرمانده سپاه گلپایگان گفت: حاج قاسم سلیمانی طی ۲۲ سال خدمت در نیروی قدس، ناتوی اسلامی را در منطقه تشکیل داد و همین مسئله سبب دشمنی، نفرت و عداوت دشمنان حاج قاسم شده و این جنایت تروریستی را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه سرهنگ اکبری، فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان در جلسه طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم که شب گذشته در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی قم برگزار شد، اظهار داشت: در سالروز عملیات کربلای پنج قرار داریم و رهبر انقلاب درباره این عملیات فرموده اند: «سپاه در کربلای پنج، عاشورا را مشق کرد و این خاطره خونین حسینی را زنده نگه دارید و شب های کربلای پنج، شب های قدر انقلاب است» که نشان از جایگاه و عظمت این عملیات و شهدای آن است.

وی ابراز داشت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، کلمه «مقامت» و «فرهنگ مقاومت» در میان مردم بیشتر استفاده شد و مفهوم جدیدی در کشور ایجاد نمود که حاصل تلاش این شهید عزیز در کشورهای مختلف و از جمله ایران بوده است.

فرمانده سپاه گلپایگان خاطرنشان ساخت: حاج قاسم سلیمانی طی ۲۲ سال خدمت در نیروی قدس، ناتوی اسلامی را در منطقه تشکیل داد و همین مسئله سبب دشمنی، نفرت و عداوت دشمنان حاج قاسم شده و این جنایت تروریستی را انجام دادند.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: دشمن با ترور این سردار، فکر می کرد نخ تسبیح از هم پاشیده و این ناتو از بین خواهد رفت؛ اما نمی دانست که شهادت در میان شیعه ارزش والایی داشته و سبب دستاوردهای بزرگتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما دو کلمه «قدرت» و «مقاومت» در دنیا داریم، بیان داشت: دشمن قدرت دارد و شکی در آن نیست؛ اما آنان روح قدرت که همان مقاومت است را ندارند؛ شاید بتوانند مشت محکمی بزنند؛ اما در مقابل پذیرش ضربه و مشت، مقاومت و استقامت نداشته و از هم می پاشند.

فرمانده سپاه گلپایگان اظهار داشت: روحیه مقاومت، دشمن ایران اسلامی را قفل کرده و قادر به حرکت درست نیستند؛ وقتی امروز به حرکات آمریکا در منطقه نگاه می کنیم، مشاهده خواهیم کرد که در گذشته به صورت نیابتی برنامه های خود را انجام می داد؛ اما امروز روحیه مقاومت کاری کرده که آمریکا از انجام حرکت های راهبردی به سطح نازل عملیاتی شده و خود وارد جریان شده است.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه امروز خطوط قرمز دشمن جابجا شده است، ابراز داشت: اگر ده، بیست یا چهل سال پیش آمریکا خطوط قرمز کلانی را برای خود کشیده بود، امروز شاهد عقب نشینی این کشور از خطوط قرمز خود هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: روحیه مقاومت، فشار بسیاری به آستانه تحمل دشمن ما آورده و آستانه تحمل او پایین آمده است.

فرمانده سپاه گلپایگان در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ما در شهر گلپایگان نیازمند حضور بیشتر طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این عزیزان استفاده نماییم.

سرهنگ اکبری بیان داشت: شهرستان گلپایگان، ۳۷۴ شهید دارد که افتخاری برای این شهرستان بوده و در مدت ۱۰ ماه گذشته توانسته ایم به محضر خانواده قریب به ۱۳۰ نفر از این شهیدان برسیم.

وی اظهار داشت: ارتباط با طلاب، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و ... از جمله برنامه های ماست که برنامه های خوبی تا به امروز در این راستا انجام شده است.

فرمانده سپاه گلپایگان با اشاره به اینکه مسجدمحوری از برنامه های اصلی ماست، ابراز داشت: ارتباط بسیج با مساجد سطح شهرستان از دیگر برنامه های ماست که از توصیه های رهبر معظم انقلاب نیز بوده و در این مسیر قدم بر می داریم.

سرهنگ اکبری خاطرنشان ساخت: فرمانده پایگاه های بسیج سطح شهرستان موظف به تعامل با روحانیت و مساجد بوده و از دغدغه های ما حضور جوانان در مساجد است.

وی تصریح کرد: امروز مشکلات فرهنگی، از مباحث فراگیر در کل کشور و از جمله شهرستان گلپایگان است که نیازمند حضور فعال و بیشتر طلاب و فضلاست تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

فرمانده سپاه گلپایگان بیان داشت: امروز میانگین سن ازدواج در شهرستان گلپایگان بالاست که باید برای آن فکری کرد.

سرهنگ اکبری اظهار داشت: سپاه گلپایگان آماده همکاری و تعامل گسترده با طلاب، فضلا و روحانیت است و در این مسیر نیازمند نظرات، پیشنهادات و حضور فعال شما عزیزان هستیم.

وی ابراز داشت: ما امروز نیازمند حضور طلاب و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش، مساجد و سطح شهرستان هستیم تا بتوانیم از مشکلات موجود منطقه بکاهیم.

فرمانده سپاه گلپایگان در پایان به برخی از برنامه ها و اقدامات سپاه و بسیج شهرستان گلپایگان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha