پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بررسی مبانی اندیشه تقریب

حوزه/ هیئتی از اساتید دانشگاه های روسیه با حضور در مرکز گفت و گوی مذاهب اسلامی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب در خصوص مبانی اندیشه تقریب مذاهب به بحث و گفت و گو نشستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین پی سپار با اشاره به اهمیت وحدت مذاهب اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم و فرمایشات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ایشان مبعوث شد تا آیات الهی را بر مردم بخواند و ضمن پاک کردن امت و تعلیم کتاب و حکمت های الهی آنها را بسوی رستگاری هدایت کند. اما در عمل بیش از هزار سال است که  بعضی مسلمانان بر علیه  یکدیگر تبلیغ و لعن کرده و همدیگر را قتل عام می کنند و به زن و بچه یکدیگر رحم نمی کنند.

وی افزود: متأسفانه با تحریک سرویس های جاسوسی دشمن بعضی از مسلمانان با صهیونیست ها متحد شده و خون دیگر مسلمین را می ریزند و با توهم  نزدیک شدن به خداوند، خود را در میان مسلمانان دیگر منفجر می کنند.

مدیر میز اروپا ـ امریکا پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ادامه افزود: بسیاری از اندیشمندان بصیر مسلمان در این اندیشه اند که با تبلیغ وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی، امت اسلام را از این اختلاف و مصائب نجات دهند. بنا براین با رویکرد های مختلف از طریق وحدت دولت ها، ملت ها یا اتحادیه های جهانی به بیان و نگارش و ترویج وحدت پرداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین پی سپار با اشاره به ضرورت وحدت عملی گفت: فارغ از تمام مسائل تئوری در تقریب مذاهب و وحدت اسلامی، آنچه مهم است وحدت عملی و همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمین است. گام اولی که مسلمان ها باید بردارند این است که، یکدیگر را دشمن ندانند و فارغ از اختلافات اندک اعتقادی و فقهی شان برای اهداف انسانی مشترک با هم تعامل کنند. آنها باید با همزیستی مسالمت آمیز و تعاملی در خور امت اسلامی، زمینه را برای پیاده سازی اهداف بعثت و خشنودی خدا و رسولش فراهم کنند.

وی در پایان تأکید کرد:  قطعا خدا و رسول از هتک حرمت ها و نابودی عزت امت اسلامی خشنود نخواهند بود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha