جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر لزوم توجه به اشتراکات بین مذاهب شیعه و سنی بیان کردند: کتبی که درباره مشترکات شیعه و سنی تالیف شده باید شناسایی و ترجمه یا تکمیل شود تا در جامعه اسلام ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در بیت معظم له برگزار شد، عنوان کردند: مسئله تقریب از افکاری است که از گذشته ها در ذهن بزرگان بوده و آیت الله بروجردی این فکر را از مرحوم آیت الله درچه ای گرفته بودند.

ایشان افزودند: مرحوم آیت الله بروجردی درباره غلو بسیار حساس بودند، ایشان در سال 1323 به قم آمدند و بعد از فوت مرحوم آیت الله اصفهانی در 1325 شمسی افکار خود را مطرح کردند.

این مرجع تقلید شیعیان گفتند: آیت الله بروجردی حدیث ثقلین را موردتاکید قرار می دادند، فلذا دارالتقریب را در مصر قرار دادند و آقای قمی را که به زبان عربی مسلط بود، به مصر فرستادند.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: طبق نظر آقای قمی ما باید مشترکات شیعه و سنی را تجمیع کنیم تا آن ها را در یک جا جمع کنیم.

ایشان ادامه دادند: بر حسب اینکه ما در بیان مذهب خود کوتاهی کرده ایم، دیگران فکر می کنند که روایات ما از پیامبر(ص) کم است، بسیاری از روایات بین ما و اهل سنت مشترک است که این خود نشانه تقریب است.

استاد برجسته  حوزه علمیه قم تصریح کردند: کتبی که درباره مشترکات شیعه و سنی تالیف شده باید شناسایی و نوشته شود تا در جامعه اسلام ارائه شود.

حضرت آیت الله سبحانی یادآور شدند: کشورهای دیگر امروز در ممالک اسلامی پایگاه زده اند، اگر این کشورهای اسلامی به حبل تقریب چنگ بزنند از این حالتی که در چاه هستند خارج می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha