پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / اختتامیه همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه‌ای

حوزه/ بیانات رهبر انقلاب که از دهه 60 آغاز می شود و همه مباحثی که در مهدویت و انتظار است در کلید واژه ویژگی های جامع انتظار، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی جای داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد اسحاقی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش بین المللی نظریه انتظاری در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: مهمترین رسالت موسسه حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب شناخت، تفقه و ترویج اندیشه انتظار است.

نماینده مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: بالاترین مسئله برای حفظ و نشر، موضوع شناخت درست است. در رابطه با انتظار اندیشمندان زیادی صحبت کرده اند و به وظائف دینی خود عمل کرده بودند ولی انقلاب لبیک اساسی به نظریه انتظار بوده است و ما از امام راحل و رهبر معظم انقلاب که در این باره اقدام به تبیین درست و صحیح این موضوع کردند، تشکر وقدردانی می کنیم.

وی بیان داشت: برگزاری این همایش ابتدای کار است و گام اول همان شناخت است و گام های بعدی تبیین و ترویج مسئله انتظار است. امروز نشر ترویج نظریه انتظار در جهان خود  می تواند احیاء گر انسان معاصر باشد.

اسحاقی افزود: امروز موضوع انتظار در دانشگاه های علمی خارج کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. این نشان از اهمیت مسئله انتظار و موضوع بحران درمعنای انتظار و انحراف در آن است.

نماینده مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: این مسئله نشان دهنده نیاز جامعه است و در همین رابطه پاسخ هم باید قاطعانه باشد تا بتواند این نیاز را برطرف کند.

وی بیان داشت: بیانات رهبر انقلاب که از دهه 60 آغاز می شود و همه مباحثی که درمهدویت و انتظار است در کلید واژه ویژگیهای جامع انتظار، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی جای داد.

اسحاقی افزود: این کار پر مغز و معنایی که صورت گرفته که تنها برای باب انتظار قدمهای علمی برداشته شده امروز در اسناد و راهبردهایی قابل انعکاس است.

نماینده مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: آنچه در باب انتظار مشخص است سیاست ها و اسناد راهبردی است. این سیاست ها وجود دارد و رهبر انقلاب در این رابطه اقدام به روشنگری کرده و حتی برای تحول جامعه زیر ساخت های نرم افزاری وسخت افزاری را مهیا کرده اند.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که در ارتباط با انتظار مطرح است، بحث خودسازی لازم است در ارتباط با جوانان اتفاق بیافتد و انتظار این است این آموزه ها در سند بنیادین آموزش مورد لحاظ قرار گیرد.

اسحاقی افزود: راهی که در باب موضوع انتظار باید طی شود، تبیین و ترویج مسئله انتظار برای جوانان و جامعه آن تحول در جامعه است. انتظار این است کار بزرگی که شهید قاسم سلیمانی در 40 ساله دوم انقلاب کرده ما هم وظایف مان

نماینده مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این که مبانی فکری و اندیشه ها گام های عمل در بحث انتظار را شکل می دهد و انسان بر اساس نظر عمل می کند، اظهار داشت: بر این باوریم که غرب به تمامه از علوم انسانی خود بنیاد، برای سلطه استفاده می کند و همه ایسم هایی که می  گویم بحث نظریه صرف است. آنها بحث های عمیق تری  در این رابطه انجام داده اند و به بحث تمدن در موضاعات نظامی،سیاسی و... رسیده اند و هدف شان هم سلطه است و از همه بازخواست می کند.

وی بیان داشت: هم اکنون همه مبانی فسلفی غرب را در فیلم های شان به وفور می توان دید. اما سوال این است ماچه مقدار از مبانی دینی بهره برای ترویج اندیشه مهدوی بهره بردیم.

اسحاقی افزود: امروز باید دید غرب چگونه بحث عمیق نظری در رفتارها را به مرحله نهایی رسانیده و ما هم باید بیندیشیم چگونه می توان گام شناخت، تفقه، گفتگو در باب انتظار را در جامعه عمیق کنیم و معتقدم نسبت به ترویج و رساندن به اهلش کارهای زیادی باید انجام داد تا شاهد اثر بخشی آن باشیم.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha