جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران تصریح کرد: مردم ایران همیشه در لحظات حساس با حضور خود تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب کرده اند، ولی نباید دشمن را دست کم گرفت و دقت کنیم که با دشمنی سر کار داریم که در هر لحظه منتظر غفلت ما و ایجاد فتنه ای جدید در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی‌اکبر صادقی رشاد، پنجشنبه سوم بهمن ماه، در سیزدهمین اجلاسیه مسئولان مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران با اشاره به پویایی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خیلی افراد و معاندین نظام بعد از رحلت بیانگذار انقلاب اسلامی ایران بر این عقیده پوچ بودند که بعد از امام(ره) دیگر کسی نخواهد بود که هدایت جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی در دست بگیرد، ولی با عنایات الهی این عَلَم اسلام ناب بر دستان مبارک مقام معظم رهبری قرار گرفت.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: دوست و دشمن دیدند که در این چهل سال چگونه رهبر معظم انقلاب توانسته اند با تدبیر و حکمت، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید ‌کرد: حوزه علمیه تهران یک حوزه پویا است و در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری قدم بر می دارد و باید این مسیر ادامه پیدا کند و  سعی شود بیش از پیش قدم های در خور برداشته شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: باید یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و بخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که یکی از ولایتمدارترین افراد دوران معاصر بود، گرامی داشته شود.

استاد رشاد با اشاره به ولایتمداری مردم ایران، تاکید کرد: در تاریخ اسلام این گونه ولایتمداری کم سابقه است که در هوای نامساعد مردم به صورت میلیونی، برای بیعت با  ولایت، در نماز جمعه تهران و تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران همیشه در لحظات حساس با حضور خود تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب کرده اند، ولی نباید دشمن را دست کم گرفت و دقت کنیم که با دشمنی سر کار داریم که در هر لحظه منتظر غفلت ما و ایجاد فتنه ای جدید در کشور است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: دشمنان در طول چهل ساله گذشته، بحران ها و توطئه های فراوانی بر این کشور تحمیل کرده اند، لذا این مسئله را باید جدی گرفت. این روزها هم ملاحظه کردید که چطور از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در جهت ایجاد فتنه استفاده کرد.

استاد رشاد با اشاره به وفاداری مردم نسبت به خط امام(ره) و رهبری، اظهار کرد:  مردم وفادار به آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا هستند و اصل نظام مورد مقولیت مردم است، ولی باید در انتخاب افراد دقت شود که زمام امور را به چه افرادی باید سپرد.

 رئیس شورای حوزه علمیه تهران با اشاره به برخی انتقادات در خصوص عملکرد بعضی از مسئولان نظام، بیان داشت: جلوی انتقاد را نمی شود گرفت و ممکن است در بعضی از جاها کم کاری و یا سهل انگاری هایی نیز صورت گرفته باشد، ولی باید به این نکته نیز دقت شود که حتی در حکومت امیرالمومنین(ع) نیز برخی بر خلاف نظر امام قدم برداشته اند.

وی به رسالت حوزویان در انتخابات پیش رو اشاره و تاکید کرد: علما و طلاب نباید برای هیچ گروه و جناحی تابلو بزنند، بلکه درباره ضرورت اصل انتخابات و حضور مردم روشنگری کنند و معیار های مورد نظر مقام معظم رهبری را برای مردم بیان کنند.

استاد رشاد خاطر نشان کرد: دشمن از انواع ابزارهای تبلیغی برای کشاندن جامعه به بحران استفاده می کند و بهتر است نیروهای دلسوز انقلاب هم برای مواجهه با دشمن بصورت علمی وارد میدان شوند و ابزار دشمن را در مسیر حق به کار ببرند.

وی در پایان با توصیه به نیروهای انقلابی، گفت: باید در مسیر زندگی و گفتمان انقلاب اسلامی با مردم صداقت داشت. همگان دیدند که رهبر معظم انقلاب در قضیه سانحه هواپیمای اوکراینی چگونه صداقت خود را نشان دادند و به مسئولان امر نیز دستور دادند که با صداقت رفتار کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha