پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مراسم افتتاحیه مسجد جدید در میدل تاون، کنتیکت برگزار شد

حوزه/ شهردار، سناتور و مشاور شورای شهری همراه با بیش از 50 تن از مسلمانان محلی در مراسم افتتاحیه مسجد جدید در شهر میدل تاون در کنتیکت شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middletownpress، مراسم افتتاحیه مسجد جدید در شهر میدل تاون در ایالت کنتیکت آمریکا با حضور پیشوایان مذهبی و مقامات رسمی شورای شهر روز جمعه برگزار شد.

شهردار بن فلورهایم ، مت لستر ، سناتر ایالتی میدل تاون ، و جیمز دمتریاد، مشاور شورای شهر کرومول ، همراه با بیش از 50 تن از مسلمانان در مراسم افتتاحیه مسجد شرکت کرده و شاهد برگزاری نخستین نماز جمعه در این مسجد بودند. این مسجد در یک فروشگاه کالاهای تغییر کاربری ایجاد شده که به صورت رایگان در اختیار جماعت اسلامی قرار گرفته است و دارای دو سالن جداگانه اقامه نماز مردانه و زنانه می باشد.

مقامات رسمی شهری پیش از ورود به مسجد کفش هایشان را در آورده و به گفتگو در رابطه با مسائل دینی و فرهنگی دوجانبه پرداختند.

به گفته احمد بدیر امام  جماعت و بنیانگذار مسجد، اماکن مذهبی در نزدیکی مسجد نظرات مثبتی ارائه داده اند. این درحالی است که مسجد چند قدمی یک کنیسه متعلق به یهودیان و در نزدیکی یک کلیسای واقع شده است.

 محمد اسلام سخنگوی مسجد با بیان اینکه جماعت اسلامی مسجدی را در نزدیکی محل زندگی شان نیاز داشته اند گفت که تا همین اواخر نمازگزاران مجبور بودند برای اقامه نماز به مسجدی در ویندزور بروند.

به گفته او راه اندازی یک مسجد برای مسلمانان با چالش های زیادی روبرو بوده و جامعه اسلامی با سنگ اندازی های زیادی در این راستا مواجه شده است. با این حال پس از تلاش های فراوان و کمک های یک مسلمان خیّر، راه اندازی این مکان عبادی برای مسلمانان امکان پذیر شده است.

اسلام گفت: همیشه گفته ایم خدا گر ز حکمت ببندد دَری. ز رَحمَت گُشاید درِ دیگری...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha