پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد در محله ای در لندن با هزینه 1.2 میلیون یورو توسعه می یابد

حوزه/ درحالی که مسجد کنونی در محله کمدن- تاون در لندن فضای کافی برای نمازگزاران ندارد، بانیان می گویند که قصد دارند با هزینه 1.2 میلیون یورو، این مسجد را توسعه دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از camdennewjournal، یک مسجد در نزدیکی بازار هلال ماه کوئین در محله کمدن-تاون در شهر لندن با هزینه 1.2 میلیون یورو قرار است توسعه پیدا کند.

بانیان مسجد بیت الامان قرار است یک مغازه در همسایگی و فضای کنونی اجاره داده شده آن را خریداری کرده و ظرفیت سالن نمازخانه مسجد را برای هزاران مسلمان در این محله را ارتقاء دهند.

اجراکنندگان این طرح می گویند، به این ترتیب بیش از 200 نمازگزار بیشتر می توانند از سالن نمازخانه استفاده کرده و یک فضای جدید برای 80 نمازگزار زن نیز در نظر گرفته خواهد شد. در حال حاضر در ساعات شلوغی در حالی که صدها تن برای اقامه نماز حضور پیدا می کنند، نمازگزاران مجبورند در شیفت های مختلف به اقامه نماز جماعت بپردازند.

کمال حسین مدیر مسجد در این رابطه گفت: ما برای پذیرش تمامی مردم مشکل داریم. جامعه بسیار سریع رشد کرده و مسلمانان محلی در این نسل و نسل های آینده برای نماز نیاز به فضای بیشتری دارند.

وی افزود: ما درخواست فضای رایگان نداده ایم، بلکه حاضریم هزینه آن را نیز بپردازیم. ما به یک فضای بزرگتر نیاز داریم و مردم هم حاضرند خرج آن را متقبل شوند.

گفتنی است مسجد بیت الامان در سال 1998 تاسیس شده و گروهی از جامعه محلی مجوز اقامه نمازهای 5 گانه و راه اندازی فروشگاه را در این محل به دست آوردند. آن ها اغلب مجبور بودند برای نماز به مساجد جنوبی محله بروند اما با آغاز فصل زمستان این کار دشوار گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha