پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شرکت هواپیمایی دلتا به خاطر تعبیض علیه مسلمانان جریمه شد

 حوزه/ جریمه 50 هزار دلاری، غرامت ناچیزی است که شرکت هواپیمایی مسافرتی  دلتا باید به خاطر تبعیض قائل شدن علیه مسافران مسلمان در دو مورد متفاوت پرداخت کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  slate، شرکت هواپیمایی مسافرتی دلتا به خاطر تبعیض قائل شدن در مقابله مسافران مسلمان 50 هزار دلار جریمه شد.

خطوط هوایی دلتا به دلیل دو نمونه اقدامات تبعیض آمیز در سال 2016 ، در رابطه با مسافران مسلمان به دلیل سوء ظن گزارش شده توسط سایر مسافران جریمه شده است. در هر دو مورد خدمه پرواز دلتا حتی با وجود اینکه هیچ خطری امنیت آنان را تهدید نمی کرده اما مسافران مسلمان را از هواپیما اخراج کرده اند.

پرونده اول مربوط به یک زن و شوهر مسلمان متاهل آمریکایی بود که از سفر سالگرد ازدواجشان در پاریس باز می گشتند و به شهرسین سیناتی، محل زندگی شان در آمریکا پرواز می کردند. به گفته خبرنگاران یک عضو خدمه پرواز به خلبان گفته که زن مسلمان روسری داشته و مرد نیز ظاهرا عصبی بوده است. گویی مرد مسلمان به خاطر تاخیر در پرواز به ساعت خود اشاره کرده و واژه «الله» را به کار برده است. خلبان با نگهبانان تماس گرفته و مانع پرواز زوج مسلمان شده است. این در حالی است که ماموران امنیتی بعدها گفته اند که زوج مسلمان هیچ تهدیدی محسوب نشده و فقط استرس پرواز داشته اند!

مورد دوم درست چند روز بعد در پرواز از آمستردام به نیویورک رخ داد. مسافران به مهمانداران پرواز گزارش دادند که آنها  یک مسافر  مسلمان را دیده اند که بسته ای به همراه داشته است. مهماندار هواپیمای به خلبان گفته که وی عرق کرده و مضطرب است و با همین بهانه مانع از سفر وی می شوند.

 روز جمعه ، اداره حمل و نقل اعلام کرد که خطوط هواپیمایی دلتا در برخورد با مسافران مسلمان قانون را نقض کرده است. به غیر از پرداخت غرامت این سازمان هوایی همچنین باید کلاس آموزشی برای خدمه برگزار کند تا اتفاقات مشابه در آینده رخ ندهند.  

لازم به ذکر است، خطوط هواپیمایی دلتا یکی از خطوط هواپیمایی شناخته شده و معروف در ایالات متحده محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha