جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ مدیر اجرایی حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) و شاه سید علی(ع)، برنامه‌های ایام فاطمیه در این دو بقعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام محسن فاطمیان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س)، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل سازمان اوقاف و امور خیریه سوگواره یاس نبوی را برای این مناسبت تدارک دیده است.

وی افزود: بر این اساس در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، مراسم عزاداری از فاطمیه اول شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

مدیر اجرایی این بقعه متبرکه با بیان اینکه هفته گذشته مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در حرم مطهر برقرار بود گفت: در فاطمیه دوم هم آیین سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام بدر و مداحی برادر سعید شعبانی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در جوار این بقعه متبرکه ایستگاه صلواتی هم به مناسبت ایام فاطمیه برپا شده و با چای و کیک از زائران پذیرایی می‌کند همچنین عزاداران هر شب مهمان ضیافت شام هستند.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه به برنامه‌های آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) در ایام شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: در این بقعه متبرکه هم از یکشنبه ششم بهمن ماه مراسم عزاداری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برپا شده و تا چهار شب ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در آستان مقدس این امامزاده واجب‌التعظیم، حجت‌الاسلام حسنی سخنرانی و برادر سیفی مداحی می‌کند.

حجت‌الاسلام فاطمیان افزود: همزمان با دو شب پایانی این مراسم، ضیافت شام برای عزاداران تدارک دیده شده و در روز شهادت هم سفره ضیافت ناهار گسترده می‌شود ضمن اینکه قرار است همزمان با ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س)، دسته عزاداری از حرم شاه سید علی(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha