چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ یادواره سرداران و ۵۰۴ شهید منطقه چهارمردان قم با سخنرانی سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور و حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه این مراسم با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه علی بن ابیطالب(ع) و شهرداری قم در مسجد چهارمردان این شهر برگزار شد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور در این آیین با تاکید بر اینکه باید همه مولفه های اقتدار ملی اعم از سیاسی، اجتماعی و علمی را مانند حوزه نظامی بازنگری و تقویت کنیم، گفت: خون حاج قاسم که یک وحدت ملی، روحیه انقلابی و انسجام ملی برای کشور ایجاد کرد و ۲۵ میلیون در تشییع پیکر ایشان حضور یافتند.

سردار غلامرضا جلالی با انتقاد از برخی اقدامات توهین آمیز اخیر گفت: این ها چه کسانی هستند که در عزای حاج قاسم سلیمانی به عکس او اهانت می کنند؟ در موضوع حادثه هواپیما وجود خطای انسانی یک مساله ای است، ولی اینکه یک عده ای طرفدار ترامپ بشوند، و به شخصیت های ما مثل حاج قاسم اهانت کنند، نیز مساله دیگری می باشد.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری اجازه نمی دهد در زمان جنگ بر علیه اصلی ترین نمادهای او چنین اقدام هایی صورت گیرد.

در این آیین همچنین حجت السلام و المسلمین سید حسین مومنی  یکی از واعظان طی سخنانی با اشاره به مقام والا و بلند شهید و شهادت اظهار داشت: بر اساس خطبه ۱۲۳ نهج البلاغه درماندگان از شهادت حسرت و غبطه می خورند که به این جایگاه نائل شوند.

وی همچنین تاسی به سیره شهیدان را از امور بسیار لازم برای جامعه دانست و بیان داشت: سیره عملی، اخلاقی و عبادی و اعتقادی شهیدانی مانند قاسم سلیمانی خیلی مهم‌ است و نباید فراموش شود.

در این آیین که با ذکر مصیبت مداح اهل بیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) همراه بود، کلیپی از حاج قاسم سلیمانی و یار و همرزم باوفای او شهید ابومهدی المهندس پخش شد که حاضران را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha