جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع طلاب در اعتراض به مصاحبه وزیر امور خارجه با اشپیکل

حوزه/ جمعی از طلاب در تجمعی به سخنان وزیر امور خارجه در باره مذاکره مجدد با آمریکا اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  از روز گذشته  خبری  در رسانه ها و فضای مجازی قرار گرفت که همه را مردم ولایت مدار را درحیرت فرو برد:

به همین مناسبت،  جمعی از طلاب در تجمعی به سخنان وزیر امور خارجه در باره مذاکره مجدد با آمریکا اعتراض کردند.

یکی از طلاب حاضر در این تجمع  گفت: ما طلاب حوزه علمیه به خاطر موضع ذلیلانه وزارت خارجه،  محکم در مقابل این دسته از افراد نابخرد ایستاده ایم.

وی ادامه داد: در حالی که رهبر انقلاب فرمودند«کسی حق مذاکره با امریکا ندارد، اما این دسته افراد اقدام  به مذاکره کردند. آن هم به صورت ذلیلانه. به طوری که ترامپ جری تر شود و علیه کشور موضع گیری کند.

سید علی رضایی بابایی دیگر طلبه شرکت کننده در این تجمع فریاد می زد« در این تجمع  شرکت کرده ایم تا بگویم این درخواست مذاکره از سوی وزیر امور خارجه کشور از ترامپ بعد از شهادت حاج قاسم به دست امریکاییها، عزت ملی و رفرندوام حقیقی مردم را زیر پا گذشته است. این مسئله را هتاکی به عزت ملی می دانیم.

امروز یکی از نمایندگان مجلس نسبت به مصاحبه ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای مذاکره به ترامپ واکنش نشان داد:

ظریف اظهارات خود درباره مذاکره با آمریکا را اصلاح کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی مجلس در تذکری با اشاره به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: اخیراً آقای ظریف در مصاحبه با روزنامه اشپیگل مطالبی را مطرح کرده که این موضوع موجب دغدغه شده است. زمانی که ترامپ خود اعلام می‌کند که تروریست است، چگونه می توان با او مذاکره کرد.

زمانی که مقام معظم رهبری به صراحت می فرمایند که هر شخصی دم از مذاکره با آمریکا بزند یا خائن بوده یا حماقت دارد، چگونه می توان در این شرایط دم از مذاکره زد؟ بنابراین آقای ظریف باید هر چه سریعتر سخنان خود را اصلاح کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت مجلس هم نسبت به اظهارات سخیف ظریف واکنش داد و گفت:

بعضی از خبرگزاریها از سخن ظریف برای مذاکره به عنوان« پالس‌ ارسالی، نتیجه‌ای جز حقارت ملت ایران نداشت»؛ تعبیر کردند و در تحلیل این اتفاق نوشتند«پالس‌ ارسالی، نتیجه‌ای جز حقارت ملت ایران نداشت/ ایران را از نمد آمریکا کلاهی نیست!

پس از عین الاسد، آمریکا عقب‌نشینی کرد. رهبر انقلاب نیز با توجه به سلسله خباثت‌های کاخ سفید در بازگرداندن تحریم‌های ایران، ممانعت از ورود اقلام دارویی بیماران خاص به کشور و در اوج آن ترور مقام رسمی ایران، از پایان باب مذاکره با واشنگتن خبر داد. اما در تهران زمزمه‌هایی از پاستور به گوش می‌رسید.

ظریف در گفتگویی با نشریه اشپیگل آلمان که شنبه (پنجم بهمن) منتشر شد، در پاسخی عجیب به این پرسش که «آیا بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با آمریکا را منتفی می‌دانید؟» گفت: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم... دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم.

پس از این مصاحبه، قاتل سردار سلیمانی پاسخ وزیرخارجه روحانی را به صراحت داد. دونالد ترامپ در توئیتی که به زبان فارسی نیز آن را نوشته بود، این‌گونه پاسخ ظریف و شیخ پاستورنشین را داد: نه مرسی!

قربان اسلامی نژاد

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha