جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیفی مازندرانی

حوزه/ کسانی که در جایگاه رفیع دفاع از ارزشهای اصلی و الهی این نظام مقدس قرار گرفته اند، چگونه سرگرم بده بستانهای سیاسی و حزبی و اقتصادی و مالی شده و توجیه گر حقوق مالی چند برابری ـ نسبت به عموم مردم ـ برای خود شده و آن را به تصویب رسانیده اند؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه  آیت الله سیفی مازندرانی از اساتید حوزه علمیه در واکنش به هجمه ها علیه شورای نگهبان به این شرح است:
 
 بسم الله الرحمن الرحیم

و أوفر صلواته علی محمد و آله الطاهرین
 
تعجبی ندارد که شورای محترم نگهبان با نگاه دقیق و تیزبین به استناد اسناد و مدارک قطعی و بر اساس تشخیص خود برای حراست از ارزشهای الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از هویت اسلامی آن، مجلس شورای اسلامی این رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ـ که در رأس همه ی امور است ـ از نا اهلان خالی نموده تا اینکه راه را برای اهل این مسئولیت خطیر هموار و مهمترین سنگر قانونگذاری و نظارت بر مسئولین را بدست لائقان و شایستگان این رسالت بزرگ بسپارد. 

آنچه جای بسی تعجب است این است که: کسانی که در جایگاه رفیع دفاع از ارزشهای اصلی و الهی این نظام مقدس قرار گرفته اند، چگونه سرگرم بده بستانهای سیاسی و حزبی و اقتصادی و مالی شده و توجیه گر حقوق مالی چند برابری ـ نسبت به عموم مردم ـ برای خود شده و آن را به تصویب رسانیده اند؟ 

چرا در مقابل حقوق های نجومی قیام نکرده و مهر سکوت بر لب زده اند؟!. آیا ندانسته اند که این رفتار بر خلاف توصیه های مکرر امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ها و نامه های مکرر ایشان به زمامداران مسلمین است؟ یا اینکه حلاوت و لذت چرب و شیرین مال اندوزی آنان را غافل گردانیده است؟
 
کسانی که باید خود بالاترین سنگر و بزرگترین نقش را در پاسداری از حریم و کیان نظام اسلامی ایفاء کنند چگونه معاهده و قراردادی را به تصویب می رسانند که سران استکبار جهانی آن را علیه ملل مستضعف و نهادهای مجاهدین تدوین نموده که نقشه ی راه سلطه و استعمار آنان است؟ معاهده ای که پاسداران و نگهبانان کیان اسلام و مسلمین را نشانه رفته و آنان را مورد تحریم و مبارزه مالی قرار داده است تا جائی که به مخالفت شورای نگهبان هم اعتنایی نکرده اند!. آیا اینان تعلقاتی به جامعه ی به اصطلاح جهانی و یا در کشورهای آنان دارند؟!
 
کسانی که معاهده ی نحس برجام بدفرجام را به سرعت و استعجال بدون اعتناء به تذکرات و انتقادات و ادلّه ی صاحب نظران حوزه و دانشگاه و بر خلاف نظر خیرخواهان انقلابی به تصویب رسانده و بعد از تصویب، برخی دولتیان را ـ که مدتی مدید به شرائط 9 گانه ولی امر مسلمین، بلکه حتی به شرائطی که خود مجلسیان گذاشته اند کمترین اعتنایی نکرده بلکه در این مدت این شرائط را مورد سانسور خبری قرار داده اند ـ هرگز مورد انتقاد قرار نداده اند. 

آیا در خلال این مدت مدید این دوره از مجلس، تاکنون هیچ اندیشیده ایم که آنان را چه شده است و چه عناصری در مجلس سبب شدند که در مقابل این همه واردات بی رویه و قاچاقهای کلان کالاهای اساسی که بزرگترین عامل فلج کننده ی اقتصاد کشور است قیام نکرده اند و مصوّبه و مخالفت جدی نداشته اند؟

 این چه توجیهی جز بده بستانهای سیاسی و مالی می تواند داشته باشد؟؟؟! آیا همین مصانعات و بده بستانهای سیاسی نیست که امام عسکری‌علیه السلام (احتجاج طبرسی: ج2، ص263) فرمودند: اگر هر فقیه شیعی به آن مبتلا شود از عدالت ساقط بوده و هیچ نظر و قولی از او اعتبار ندارد و او از راه و رسم أئمه ی اهل بیت علیهم السلام خارج است؟
 
 اینجانب ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از موضع قاطع شورای محترم نگهبان، اساتید و فضلاء و طلاب جوان حوزه ی علمیه قم و نیز حوزه های سراسر کشور را متذکر می شوم که: 
 
مراقب باشید امروز باید فریاد را بر سر کسی کشید که عزت و شرف مردم عزیز و با ایمان و انقلابی و شجاع ایران اسلامی را با پیشنهاد ذلیلانه و تلویحی مذاکره با سران جنایتکار استکبار مورد معامله قرار می دهد، ـ  و با جواب منفی آنان روبرو می‌شود ـ ، و از سوی آنان مهر ذلّت و خواری را بر پیشانی خود نصب می کند. و این آن واقعیت تلخی است که جای تعجب دارد، نه کار حکیمانه و قاطعانه ی شورای نگهبان برای حفظ و حراست از ارزشهای الهی و هویت اسلامی این نظام مقدس. 

و نیز فریاد را بر سر آن کسی باید کشید که با شعار وحدت می خواهد این فریادهای مقدس را در نطفه خفه گرداند. 
آری انتخابات در رأس همه ی امور است و باید همتها برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن باشد. ولی مهمتر، همّت برای برگزاری هدفمند و عزت آفرین این انتخابات برای نظام مقدس اسلامی است. 
 
دقت کنید که اگر این انتخابات و یا هر انتخابات دیگر بالاترین تعداد شرکت کنندگان را داشته باشد ولی راه ورود نا اهلان را به مجلس باز کند هرگز انتخابات موفّقی نخواهد بود. 
قطعا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است ، ولی ماهیت راهیافتگان به مجلس مهمتر است، که آیا از شایستگان و مؤمنان به ارزشهای انقلاب اسلامی هستند؟ یا از نااهلان؟
 

و السلام علی عبادالله الصالحین و أولیائه الصدیقین و علی الشهداء و المجاهدین لنصرة دینه و إعلاء کلمته التی هی العُلیا. 
 
حوزۀ علمیۀ قم 
علی اکبر سیفی مازندرانی 
۲ ج الثانی/ ۸ بهمن ۹۸

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha