پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید محمدرضا کریملو

حوزه/ در وصیت نامه روحانی شهید محمدرضا کریملو آمده است: «ای طلایه داران دین اسلام! مواظب باشید که از امام خمینی(ره) جلو نیفتید».

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در سراسر وصیت نامه روحانی شهید محمدرضا کریملو عشق به شهادت و عرفان موج می زند؛ در جایی می نویسد: خدایا خجالت می کشم که در بستر خواب و به مرگ طبیعی دار فانی را وداع گویم. آرزو دارم که بدنم در راه خدا تکه تکه و خونم بر زمین جاری شود.

تولد و تحصیل

شیخ کریملو سال 1341 خورشیدی در «هونجان» از توابع شهرضا و در خانواده ای دین دار به دنیا آمدو پس از پایان دوره ابتدایی، در معیت خانواده به شیراز کوچ کردند و او مقطع دبیرستان را در شیراز تمام کرد.

روحیه دینی و حقیقت جویی داشت و همین امر باعث شد تا با تأسی از روحانی ای که برای تبلیغ به محل آنها می رفت، مسیر تحصیل در حوزه را پیش بگیرد.

او ابتدا به حوزه قم رفت و پس از مدتی تحصیل، به پیشنهاد برادرش به شیراز رفت و در مدرسه رضویه از اساتید محترمی از جمله حاج سید علی اصغر دستغیب بهره برد.

شهادت پاداش هفتمین حضور

با آغاز جنگ تحمیلی از روی معرفت و بصیرت قدم در میدان مقاومت گذاشت و با روحیه معنوی بالا در جمع رزمندگان حاضر می شد. آخرین اعزامش هفتمین حضورش را در منطقه رقم زد که مصادف با عملیات کربلای پنج بود و این روحانی مجاهد در اسفند 1365 شمسی پاداش بی قیمت یعنی شهادت گرفت و خونش بر زمین پاک شلمچه جاری شد.

کلمه ای از شهید

ای طلایه داران دین اسلام! مواظب باشید که از امام خمینی(ره) جلو نیفتید.

پروردگارا! نه به خاطر بهشت و نه به خاطر ترس از جهنمت طلب شهادت می کنم، بلکه به خاطر این که فراق تو مرا اذیت می کند که دوست دارم بسوزم، اما دوست ندارم که از تو جدا باشم.

منبع: شاهدان روحانی

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایمان IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    حاجی روحت شاد وفطرت پاکت اسوه حق بود