جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجدید میثاق نیروهای مسلح

حوزه/ معاون فرهنگی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) گفت: مراسم تجدید میثاق نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل (ره) صبح امروز برگزار می‌شود.

داود شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: " انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت " شعار محوری دهه فجر امسال است.

وی بابیان این‌که برنامه‌های این دهه تحت دو کمیته نیروهای مسلح و کمیته بسیج در سپاه استان پیگیری خواهد شد، ابراز داشت: نیروهای مسلح برنامه‌های مختلفی را در سطح استان تدارک دیده‌اند که محوری‌ترین برنامه کمیته نیروهای مسلح تجدید بیعت نیروهای مسلح با امام راحل (ره) است.

شمس بابیان این‌که روز 12 بهمن به نام ولایتمداری، انقلابی گری پیوند ناگسستنی امت و با امام نام‌گذاری شده است، افزود: این برنامه ساعت 9 صبح امروز با تجمع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و زنگ انقلاب آغاز و با سخنرانی آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه نیروی‌های ناجا، ارتش و رده‌های مستقر سپاه استان به سمت بیت امام خمینی (ره) حرکت کرده و ضمن گلباران بیت ایشان پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درخواهند آورد.

دبیر کمیته‌های بسیج و نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم ادامه داد: رژه موتورسواران نیروهای مسلح نیز امروز از خیابان ارم شروع و به سمت میدان روح‌الله و درنهایت بیت امام خمینی (ره) ادامه خواهد یافت.

وی ابراز داشت: تکریم و دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های این دهه می‌باشد که توسط نیروهای مسلح صورت می‌گیرد.

شمس بابیان این‌که روز پنج‌شنبه 17 بهمن به نام روز معنویت و ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است، بیان داشت: در این روز شاهد حضور نیروهای مسلح در مزار شهدا و عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر استان خواهیم بود.

وی افزود: حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه و همچنین حضور در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود علاوه بر نیروی‌های مسلح در رده‌های تحت امر نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی خواهند داشت.

دبیر کمیته‌های بسیج و نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم تصریح کرد: در کمیته بسیج که کلیه رده‌های بسیج را شامل می‌شود 200 برنامه فرهنگی و ورزشی با محوریت مساجد و اقشار بسیج پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: انواع مسابقات ورزشی و علمی، دیدار با خانواده‌های شهدا، برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برپایی میزهای خدمت اقشار بسیج در مساجد، جشن تکبیر شامگاه 22 بهمن و... از دیگر برنامه‌های کمیته بسیج در این دهه است.

شمس تأکید کرد: اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌بضاعت نیز از دیگر برنامه‌های این دهه است که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در طول دهه فجر مراسم‌های بزرگداشتی نیز به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد اما مراسم چهلمین روز درگذشت این شهید گرانقدر و هم‌رزمانش از

 23 الی 27 بهمن در مساجد استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha