پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نظام سیاسی

مسئول فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره نظام سیاسی اسلام در حوزه علمیه اصفهان در ایام الله دهه فجر خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان،  از برگزاری دوره نظام سیاسی اسلام باحضور اساتید کشوری  ویژه طلاب و روحانیون در ایام الله دهه فجر خبر داد.

وی  ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در مورد این دوره گفت: این دوره در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۱بهمن و با حضور اساتید مجرب در این عرصه ویژه طلاب حوزه علمیه اصفهان برگزار می گردد.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد اهداف برگزاری این دوره ابراز داشت:به نظر می رسد عدم اطلاع از نظام سیاسی اسلام که حکومت جمهوری اسلامی بر مبنای آن شکل گرفت ،شبهاتی را در اذهان افراد جامعه ایجاد می کند که البته در این سال ها بارها به این سئوالات در ضمن سخنرانی و تالیف کتب جواب داده شد اما این امر باید برای حوزویان که مدافع اصلی مبانی انقلاب هستند تشریح شود تا ضمن درک صحیح آن ،بتوانند مبلغین خوبی در این عرصه و باز نشر آن باشند.

وی در مورد اساتید و عناوین پیش بینی شده در این دوره، بیان داشت: نظام سیاسی مدینه النبی و نظام سیاسی خلافت در دو روز با سخنرانی حضرت آیت الله منذر حکیم،نظام سیاسی فقاهت باحضور دکتر رهدار،نظام سیاسی امامت باحضور حجت الاسلام عبداللهی ،نهادها و سازمان های شیعی با حضور حجت الاسلام یاوری، کلام و سیاست باحضور حجت الاسلام سبحانی، نهضت های شیعی با حضور دکتر رجبی دوانی ، خاندان و استراتژی شیعه با حضور حجت الاسلام باغستانی برگزار می شود.

حجت الاسلام امیریان در مورد ساعت برگزاری دوره، افزود: این دوره برای۳۰ ساعت آموزشی پیش بینی و برنامه ریزی شده است که صبح ها از ساعت۹ تا ۱۲ در مجتمع آموزش های کاربردی حوزه برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha