جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مذاکره با آمریکا

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در بیانیه‌ای، هرگونه مذاکره و حتی سخن از مصالحه با آمریکا را به معنای خیانت به جامعه اسلامی دانسته و تأکید کردند: ما جمعی از طلاب حوزه علمیه الغدیر اهواز هم‌صدای با ملت شریف و در حمایت از عزت و اقتدار ملی با توجه به چراغ سبز دولت‌مردان در امور سیاست خارجه در خصوص امکان مذاکره با آمریکا، هرگونه مذاکره به معنای شکست، تسلیم و تحقیر را خیانت به جامعه اسلامی دانسته و آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، طلاب و روحانیون مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در بیانیه‌ای، هرگونه مذاکره و حتی سخن از مصالحه با آمریکا را به معنای خیانت به جامعه اسلامی دانسته و تأکید کردند: ما جمعی از طلاب حوزه علمیه الغدیر اهواز هم‌صدای با ملت شریف و در حمایت از عزت و اقتدار ملی با توجه به چراغ سبز دولت‌مردان در امور سیاست خارجه در خصوص امکان مذاکره با آمریکا، هرگونه مذاکره به معنای شکست، تسلیم و تحقیر را خیانت به جامعه اسلامی دانسته و آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، متن کامل این بیانیه بدین شرح است؛

«بسم الله معزالاولیاء و مذل الاعداء»

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیمًا حَکیمًا»

ای پیامبر! تقوای الهی پیشه کن و از کافران و منافقان اطاعت مکن که خداوند عالم و حکیم است.

مسلک فرازمانی و اجتماعی قرآن، با تأکید بر عدم اطاعت و تذلل در مقابل کافران و منافقان ما را به رمزی برای پیروزی ارشاد می‌کند: «مقاومت».

خداوند حکیم در حالی این رمز برای پیروزی شرط می‌داند که علیم به پیشامدهایی مانند فشارحداکثری، تبعید و ترور از جانب طاغوت است. از این جهت، پشتوانه‌ای سخت و انگیزه‌بخش جهت مقابله با طاغوت برای مؤمنین وجود دارد که عبارت است از:

۱-فرمان الهی در مورد راهکار نظام سازی اسلام.

۲-تکیه این فرمان بر صفات علم و حکمت خداوند متعال

همان‌گونه که اشاره شد؛ قرآن کتابی مختص به زمان خاص نیست، بلکه راه و روشی است برای تکامل حقیقی انسان و جامعه

اکنون در زمانه‌ای قرار داریم که ستیزِ جبهه استوار حق و جبهه منحط و گول زننده طاغوت به نقطه تعیین کننده بسیار نزدیک است.

تکلیف جامعه منتظر برای اطاعت از دستورات الهی و عدم اطاعت از طاغوت در این بازه زمانی از هر زمان دیگری پراهمیت تر است.

امروز برای ملت عاقل و بصیر جمهوری اسلامی ایران روشن شده است که بعد از زیر پا گذاشتن توافقات و خروج آمریکا از برجام و همچنین اعلام صریح جنگ از جانب آمریکا با ترور سردار مقاومت اسلامی شهید سلیمانی، مذاکره به معنای شکست ملت ایران در مقابل فشار و زورگویی طاغوت زمان، آمریکا خواهد بود.

به این دلیل و بعد از روشن شدن عدم امکان سازش و مذاکره جز با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و تعالیم دین مبین اسلام و همچنین ضرر و عدم پیشرفت عزتمندانه ایران از راه مذاکره جز با گاو شیرده شدن، عقل حکم به مقاومت وعدم سازش می‌کند.

در جمعه ۴بهمن ماه هفتة گذشته عالی‌ترین مقام دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال نشریه آلمانی در مورد امکان مذاکره مجدد با آمریکا بعد از ترور سردار شهید سلیمانی پاسخی تحقیرآمیز داده و گفتند: «دولت ترامپ می‌تواند، گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره مانده‌ایم.»

ما جمعی از طلاب حوزه علمیه الغدیر اهواز هم‌صدای با ملت شریف و در حمایت از عزت و اقتدار ملی و عمل به دستورات امام امت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت افاضاته، با توجه به چراغ سبز دولت‌مردان در امور سیاست خارجه در خصوص امکان مذاکره با آمریکا، هرگونه مذاکره به معنای شکست، تسلیم و تحقیر را خیانت به جامعه اسلامی دانسته و آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

جمعی از طلاب حوزه علمیه الغدیر اهواز

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha