جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: تمام کشورهای اطراف ما و حتی کشورهای اروپایی دارای آزادی کامل نیستند، بلکه استقلال کاذب دارند و بی انصافی است که برخی می گویند این انقلاب چه کار کرده است، در حالی که استقلال را برای ما به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، در شاهین شهر  ضمن تبیین آیات شریفه سوره عصر و تطبیق آن با گام های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیامبر اسلام در ابتدای انقلاب اسلامی خود قدم اول را که اظهار کلمه توحید و دست رد زدن به سینه طاغوت بود عنوان کردند، هم چنان که در انقلاب اسلامی نیز مردم دست رد به سینه طاغوت زدند و رژیم کفر را بیرون کردند و این قدم اولی بود که خوب برداشته شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با مقایسه شرایط کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، افزود: پیش از انقلاب اسلامی 48 درصد مردم ایران بی سواد محض بودند، اما در حال حاضر رشد علمی ما از نظر  جهانی یازده برابر بیشتر شده است.

امام جمعه اصفهان، پیشرفت سیاسی، پیشرفت های فنی، ارتقاء سطح عدالت اجتماعی و جهش مسائل نظامی را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: قدم هایی برداشته شد که در پیش از انقلاب این قدم ها برداشته نمی شد، همچنان که در مسئله نظامی در دوران دفاع مقدس دشمن از دادن اسلحه به ما می ترسید، اما اکنون آنها از این می ترسند که ما به کسی سلاح بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام کشورهای اطراف ما و حتی کشورهای اروپایی دارای آزادی کامل نیستند، بلکه استقلال کاذب دارند و بی انصافی است که برخی می گویند این انقلاب چه کار کرده است، در حالی که استقلال را برای ما به ارمغان آورده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر نفی سلطه کفار بر مسلمین، تصریح کرد: از منظر قرآن مسلمان نباید زیر سلطه کافر باشد ولذا در گام دوم انقلاب اسلامی نیز دولت و ملت باید کمر همت بسته، اسلام را در کشور به طور کامل پیاده کنند.

وی همچنین به مرحله تمدن سازی اسلامی در سایه اسلام ناب محمدی (ص) نیز اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام (ره) انقلاب ما انفجار نور بود و پرتو این نور را در شهادت شهید سلیمانی در عراق و در دنیا مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اضافه کرد: خداوند می فرماید: اگر استقامت و تقوا داشته باشید و طاغوت شیطان را کنار بزنید و صبر نمایید کید دشمن ضرری نمی رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha