پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق خواستار حفظ روند مسالمت آمیز تظاهرات مطالبه گرانه شد و بر ضرورت جلوگیری از برنامه های داخلی که هدفشان به انحراف کشاندن روند تظاهرات و تبدیل آن به ابزاری برای تخریب و آشوبگری است، تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق خواستار حفظ روند مسالمت آمیز تظاهرات مطالبه گرانه شد و بر ضرورت جلوگیری از برنامه های داخلی که هدفشان مخدوش کردن چهره تظاهرات کنندگان و به انحراف کشاندن روند تظاهرات و تبدیل آن به ابزاری برای تخریب و آشوبگری است، تأکید کرد.

ایشان در دیدار جمعی از جوانان استان بغداد و بابل بر اهمیت عمل جوانان و نخبه ها به مسئولیت های ملی خود و حضور در میدان های تظاهرات برای اصلاح مفاهیم غلط و تقویت آگاهی و خصلت های ارزشمند تأکید کرد و از آنان خواست برای اصلاح روند تظاهرات و دوری از اهداف مشکوک، از توصیه های مرجعیت دینی و فضلای حوزه علمیه استفاده کنند.

حوزه علمیه حامی مطالبات مردم و شریک  رنج  و سختی آنان است

آیت الله یعقوبی گسترش برخی فرهنگ ضد دین، مراجع عظام و حوزه علمیه را محکوم کرد و گفت: کسانی که این فرهنگ غلط را ترویج می دهند، چه کار سودمندی برای مردم کرده اند؛ حال آنکه حوزه علمیه نقش و مسئولیت های بزرگی در هدایت و ارشاد مردم و رسیدگی به طبقات محروم و مستضعف جامعه از طریق مؤسسات خیریه بر عهده دارد.

این عالم عراقی اشاره کرد: حوزه علمیه مدت هاست که حامی خواسته های به حق مردم و شریک آنان در سختی ها و محرومیت ها بوده است و همچنین در درگیری با دیکتاتوری و تروریسم علما و فضلای زیادی به شهادت رسیدند و حوزه جانفشانی بزرگی در این راه داشته است.

آیت الله یعقوبی بر اهیمت تلاش جوانان برای تزکیه نفس و تربیت فکری و اعتقادی آن و زمینه سازی برای ساختن یک قشر صالح و توانان در رهبری جامعه به سوی زندگی کریمانه و مملو از محبت، کرامت و شکوفایی تأکید کرد و بیان داشت: دوری از دین گرایش به فرهنگ فاسد، یک بیماری معنوی است که خطر آن از بیماری های مادی بیشتر است؛ چرا که این فرهنگ ها به دنبال تشویش فکر اسلامی و خالی کردن آن از ارزش های حق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha