جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 884089
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
سفیر اسپانیا: در پاکستان مسجد می سازیم

حوزه/ سفیر اسپانیا در جلسه ای که با سیاستمداران و تجار پاکستانی داشت،  از ساخت یک مسجد توسط شرکت اسپانیایی با الگوی مسجد جامع قرطبه اندلس، در پاکستان خبر داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تایمز، سفیر اسپانیا گفت که وضعیت تجاری پاکستان بهبود یافته و بسیاری از شرکت ها و بازرگانان اسپانیایی هم اکنون به دنبال راه اندازی مشاغل در این کشور هستند.

مانوئل درون سفیر اسپانیا در پاکستان، در نشستی که توسط جامعه تجاری اسلام آباد به افتخار حضور وی برگزار شده بود ضمن بیان اینکه بسیاری از شرکت های اسپانیایی قصد دارند بازارهای تجاری شان را به شهرهای مختلف پاکستان آورده و نیازهای روزمره مردم را فراهم کنند، همچنین از قصد این کشور برای ساخت یک مسجد در پاکستان خبر داد.

سفیر در ادامه گفت که یک شرکت اسپانیایی می خواهد مسجدی را با الگوگیری از معماری خاص مسجد جامع قرطبه در اسپانیا در پاکستان بنا کند.

رئیس کل اتاق تجارت و صنعت  اسلام آباد و روسای سابق این اتاق نیز در این نشست حضور داشتند.

سفیر همچنین از ابتکار اتاق اسلام آباد برای پاکسازی و ساخت فضاهای سبز شهر قدردانی کرد و از پشتیبانی خود در این زمینه اطمینان داد.

مسجد جامع قرطبه یا مزکیتا، واقع در اندلس یا اسپانیای امروزی است. ساخت بنای این مسجد تقریباً دو قرن و نیم به طول انجامید. نام قدیم این مسجد «جامع حضره» بود. در زمان عبدالرحمن خلیفه اموی اندلس، این مسجد ۱۱ رواق داشت. این مسجد در سال ۷۸۶ میلادی توسط «عبدالرحمن اول» ساخته شد و بعد از تصرف مجدد شهر کوردوا توسط اسپانیایی‌ها به کلیسا تبدیل شد. بنای اولیه مسجد بدون قوس‌های اطراف صحن بوده‌است. از ویژگی‌های معماری این مسجد شبستان‌های عریض، قوس‌های نعل اسبی و کنگره‌دار، تزیینات گچ بری، مقرنس کاری، و دارای طاق و محراب‌های نعل اسبی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha