جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدرا

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه  تهران  گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایجاد باور خواستن و توانستن است و پیشرفت های عمرانی، علمی و اقتصادی  بعد از انقلاب نشأت گرفته از آن باور است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،  علیرضا صدرا، پیش از ظهر امروز درنشست تخصصی فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد:  یک دهه درگیر تاسیس جمهوریت اسلامی بودیم، یک دهه درگیر تثبیت و دفاع مقدس و دهه سوم انقلاب درگیر با بحث زیربنایی کشور بودیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن قدرت دارد، ولی اقتدار آن دچار شکاف وتزلزل شده است، گفت: ولی جمهوری اسلامی ایران مقابل نظام استکبار است و اقتدار آن بسیار قوی تر از قدرتش هست.

صدرا تصریح کرد: امروز جنگ اراده ها است و اراده های قوی تر پیروز است؛ ما از قدرت فیزیکی غرب بیرون آمدیم، ولی همچنان تحت تاثیر تفکر لیبرالیسم و سوسیالیسم هستیم.

وی افزود: چه بسا فردی در نظام جمهوری اسلامی در سازمان برنامه و بودجه هست، ولی تفکر همچنان تحت قدرت غربی لیبرالیسیم است؛ ایران هیچ گاه تحت سلطه دشمن نبوده، ولی تحت نفوذ بوده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران عنوان کرد: وارستگی از سطله، نفوذ و وابستگی اقتصادی و فرهنگی نخستین گام برای تثبیت جمهوریت اسلامی بود که در چهل ساله اول انجام شد ولی خروج از سلطه و نفوذ مکتب لیبرالیسیم لازمه ادامه راه است .

وی بیان کرد: استراتژیست های عربی و غربی چون حسین هیکل و کسینجر اذعان دارند انقلاب اسلامی در حال تمدن سازی است و بیان می کنند که انقلاب اسلامی با دلها نفوذ می کند.

صدرا ابراز کرد: حسین هیکل اذعان دارد که من متوجه ولایت فقیه نیستم، ولی ایرانی ها یکبار در زمان داریوش با شمشیر خود را به مدیترانه رساندند و حال با ولایت فقیه درحال رساندن خود به مدیترانه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما در چهل سال اول انقلاب از قدرت ها بیرون آمدیم، ولی درچهل سال دوم باید از مکتب ها و الگوهای غربی چون لیبرالیسمی و سوسیالیسیمی بیرون بیاییم، اذعان کرد: ما در گام اول انقلاب زیرسازی و نیروسازی کردیم و سپس نقدینگی را افزایش دادیم به نحوی که ۲۰ درصد آن فقط امروز دست دولت است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: گام دوم انقلاب سه محور دارد، نخست چشم انداز که مبتنی بر تمدن ساز نوین اسلامی، دوم راهبرد که منطبق بر الگوسازی پیشرفت ایرانی اسلامی و سوم افزایش کارآمدی با تقویت زیر ساخت .

صدرا با بیان اینکه امروز ایران در عرصه های مختلف قابل قیاس با پیش از انقلاب اسلامی نیست، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را ایجاد باور خواستن و توانستن در بین مردم دانست و گفت: پیشرفت های عمرانی، علمی و اقتصادی  بعد از انقلاب نشات گرفته از آن باور است.

وی افزود: به نظر من بیشتر مشکلات کشور ریشه در مسائل سیاسی دارد که آن هم نشأت گرفته از هوای نفس است که لازمه آن تبیین بیشتر اخلاق اسلامی است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران عنوان کرد: جمهوری اسلامی یعنی حاکمیت الهی احکام پذیرش شده توسط مردم  و حکومت حکام مردمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha