جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس عربيان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: «معامله قرن» به حدی برای جهان اسلام به ویژه ملت مظلوم فلسطین سنگین است که این رویداد را باید «خیانت قرن» بدانیم، زیرا در این بین جان و مال مردم فلسطین در اثر بی کفایتی سران عرب در حال معامله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان پیش از ظهر امروز در نشستی با معاونین و اساتید حوزه علمیه کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی در منطقه در آن برهه خاص از تاریخ و نیز با وجود حمایت های غربی ها از رژیم شاه از نظر کارشناسان نظامی و سیاسی امری بعید بود، ولی رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و بیداری ملت ایران، تمام این احتمالات را بی معنا ساخت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: در جهان اسلام به ویژه در منطقه خاورمیانه شاهد حضور همیشگی کشورهای مستکبر و استعماری برای تامین منافع خود هستیم که این موضوع برای جهان اسلام هزینه های بسیاری به دنبال خواهد داشت.

این استاد حوزوی با اشاره به «معامله قرن» افزود: زمانی که می بینیم کشورهایی مانند آل سعود، امارات، کویت، قطر و... در برابر توسعه طلبی صهیونسیت ها سکوت پیشه کرده اند و حتی حمایت هایی بصورت مستقیم و غیرمستقیم از اسرائیل غاصب دارند، باید منتظر این تصمیمات استعماری در منطقه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: «معامله قرن» به حدی برای جهان اسلام به ویژه ملت مظلوم فلسطین سنگین است که این رویداد را باید «خیانت قرن» بدانیم، زیرا در این بین جان و مال مردم فلسطین در اثر بی کفایتی سران عرب در حال معامله است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ضعف سیاسی و مشغول بودن سران عرب به خوشگذرانی و... باعث شده است که آنها از مسایل مهم جهان غافل باشند و همین امر زمینه تعدی آمریکایی ها و اسرائیلی ها علیه مسلمانان را دوچندان خواهد کرد.

این استاد حوزوی اظهار کرد: بی شک اگر روند سیاسی منطقه اینگونه که سران مسلمان و شیوخ عربی کماکان اینگونه ادامه می دهند، باشد، بی شک جهان اسلام در آینده ای نه چندان دور با مشکلات بسیار بزرگتری روبرو خواهد شد.

وی با تقدیراز مواضع جمهوری اسلامی، عنوان داشت: تنها کشور اسلامی که به صورت رسمی و مقتدرانه «معامله قرن» را یک جنایت ضدبشری عنوان کرد، ایران بود و این موضع جمهوری اسلامی باید برای سران مسلمان الگو و نماد مبارزه و مقاومت قرار بگیرد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha