پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 884344
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
هر مسجد یک حقوقدان

حوزه/ طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در اهواز برگزار خواهد شد و بر اساس این طرح، قرار است مشاوران حقوقی در قالب میز خدمت به نمازگزاران و مراجعه‌کنندگان مشورت‌ حقوقی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هدف رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی، مدارا، برخورد کریمانه در جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه چگونگی مراجعه به دستگاه قضایی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی، در خوزستان اجرا می‌شود.

همچنین با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را به دنبال دارد.

در این طرح قرار است مشاوران حقوقی در قالب میز خدمت، علاوه بر مساجد در مصلاها، بقاع متبرکه و امام زادگان مستقر شوند و بدین ترتیب کلیه نمازگزاران و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از مشورت‌ حقوقی بهره‌مند شوند.

بر این اساس، حجت‌الاسلام امانت در رابطه با طرح هر مسجد یک حقوقدان، گفت: در شهرستان اهواز بیش از ۷۵۰ مسجد مأمور وجود دارد که تعدادی از آن‌ها برای این طرح انتخاب می‌شوند و در سایر شهرستان‌ها نیز مساجدی مشخص می‌شوند که انتخاب این اماکن به اداره اوقاف استان واگذار شده است.

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان بیان کرد: طرح مذکور پیش از این نیز در مصلاها و برخی مساجد و بقاع متبرکه خوزستان اجرا شده بود که در دستورالعمل جدید، به صورت گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای برخی نهادهای فرهنگی دیگر از جمله سازمان تبلیغات، ادارات اوقاف، کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوقدانان و وکلای ماده ۱۸۷ قوه قضاییه، مسئولیت‌هایی تعیین شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha