پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بالصور/ جمع من علماء الهند يلتقون بسماحة آية الله نوري الهمداني بقم المقدسة

حوزه/ دل دشمنان اسلام پر از کینه، علیه امت اسلام است و آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند دوست امت اسلام باشند و اگر هم در مواقعی لبخند می‌زنند برای فریب است تا زمانی ضربه خود را وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز دیدار سفیر افغانستان در ایران که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه تأکید قرآن کریم تمسک مسلمین به ریسمان اتحاد الهی و پرهیز از اختلافات است، اظهار داشتند: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی هنوز در برابر دشمن متحد نیستند، نباید اجازه داد که افغانستان مورد تاخت‌وتاز آمریکا و صهیونیست‌ها باشد.

ایشان افزودند: دل دشمنان اسلام پر از کینه، علیه امت اسلام است و آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند دوست امت اسلام باشند و اگر هم در مواقعی لبخند می‌زنند برای فریب است تا زمانی ضربه خود را وارد کنند.

این مرجع تقلید پذیرفتن میلیون ها مهاجر افغانستانی را نشانه دوستی و عطوفت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: گاهی امور خلاف اخلاق از طرفین به وجود می‌آید که باید برطرف شود اما باید از این ظرفیت دوستی به‌خوبی استفاده کرد.

معظم له گفتند: ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها و دشمنان را از خاک خود بیرون کنند و اجازه جولان دادن به آن‌ها ندهند، هر جا اتحاد باشد قدرت خواهیم داشت اما اگر درگیر اختلاف باشیم قدرت‌ها از بین می‌رود، ملت افغانستان برادر ما است و ما در کنار مردم این کشور هستیم.

ایشان  با اشاره به لزوم حفظ اتحاد و برادری در کشور افغانستان خاطر نشان ساختند: باید در افغانستان و کشورهای اسلامی اتحاد جدی وجود داشته باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند، باید جلوی نفوذ دشمن را با انسجام بین مسلمین بگیریم و دشمن نباید جرأت کند که قدم در کشورهای اسلامی بگذارد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان به‌ویژه افغانستان است، ابراز کردند: نباید به دشمن میدان داده شود، کفار در هر حالتی با ما دشمن هستند و ما باید در همه جهت خود را تقویت کنیم و باقدرت ایمان و عقیده در برابر دشمن ایستادگی کنیم، ایران اسلامی باوجود همه سختی‌ها مقتدرانه و سرافراز در برابر دشمنان ایستاده است.

۳۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha