پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب، «امید» را مهمترین شاخصه بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: دشمنان در تلاش اند تا امید را در میان مردم کم‌رنگ کنند، زیرا وقتی امید در کشوری وجود نداشته باشد، حتی با داشتن موفقیت‌های زیاد نمی‌تواند پیشرفت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در مراسم تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری سخن می گفت با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین و گسترش اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه از گام اول در چهل سال گذشته عبور کرده  و هم اینک در مسیر گام دوم انقلاب قرار داریم، افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته منشور مهم امید را به عنوان بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کردند و باید این بیانیه به خوبی در جامعه تبیین و تشریح شود.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: درگام اول، تغییر رژیم، تثبیت نظام و حاکمیت رخ داد والبته این گام به سادگی به دست نیامد؛ افراد زیادی در این راه فدا شدند تا نظام اسلامی حاکم شود و رژیم شاهنشاهی خاتمه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: امام راحل با توکل به خدا و تکیه به مردم این راه دشوار را پیش بردند و عزت را برای ایران اسلامی در جهان رقم زدند.

وی یادآور شد: یکی از دلایلی که رژیم سابق نتوانست موفق شود و با شکست روبرو شد این بود که به شرق و غرب اعتماد کرد و گمراه و سرنگون شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه امروز شاهد پیروزی عزتمندانه و قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران هستیم، تاکید کرد: امام خمینی (ره) به خدا اعتماد کرد و ارتباط صمیمانه و صادقانه با مردم برقرار نمود و این اعتماد سازی نتیجه داد.

وی افزود: چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذارد و جهانیان عزت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه حفظ انقلاب در گام اول رخ داد، افزود: باوجود همه کارشکنی‌ها و مخالفت‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، درگام اول پیروزی‌های زیادی را شاهد بودیم، اما با وجود همه این موفقیت‌ها، امام امت، پیروزی نهایی را زمانی می‌دانند که اسلام، با همه ابعاد و احکامش در ایران پیاده شود؛ و پیروزی بالاتر آن است که  اقطارعالم از برنامه های الهی اسلام استقبال کنند.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: امام خمینی(ره) «ما می‌توانیم» را به ما آموخت، این در حالی است که در گذشته در کشور اقتدار سیاسی، دینی، هویتی و اقتصادی وجود نداشت و رهبر کبیر انقلاب اسلامی این اقتدار را به ملت ایران هدیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب پایان سخنان خود توصیه‌های هفت گانه بیانیه گام دوم را بیان کرد و امید را مهم ترین شاخصه این بیانیه برشمرد.

وی گفت: دشمنان در تلاش اند تا امید را در میان مردم کم‌رنگ کنند، زیرا وقتی امید در کشوری وجود نداشته باشد، حتی با داشتن موفقیت‌های زیاد نمی‌تواند پیشرفت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha