پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز در جمع فرماندهان سپاه تبریز گفت: بسیجی مجاهد است، ولی افراطی و بی‌انضباط نیست، عمیقاً متدین است، اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است و اهل تساهل در اصول نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، شامگاه روز دوشنبه در جمع فرماندهان سپاه تبریز گفت: بسیج روزهای دشوار کارساز و چاره ساز بوده است، در فتنه سال ۷۸ بسیج حافظ امنیت کشور بود و در فتنه ۸۸ نیز بسیج آرامش و امنیت را در کشور برقرار و در حوادث اخیر نیز بسیج در حفظ امنیت نقش بزرگی ایفا کرد.

وی افزود: بسیج در کنار تمام ماموریت های جهادی و شبه نظامی خود یک فرهنگ بوده و جامعه ما به این فرهنگ نیازمند است.

 آل هاشم تاکید کرد: بسیج فرزند مسجد است و باید ارتباط خود را با مسجد حفظ کند و هیئت امنا، انجمن های اسلامی و پایگاه های بسیج باید به دور از اختلاف و در کنار هم به مردم خدمت کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فرهنگ بسیجی در همه جای منطقه و جهان سایه‌ گسترده است، اظهارداشت:  فرهنگ بسیج با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی نقش آفرینی کرده و این فرهنگ باید الگویی برای رشد فکری و اعتقادی نسل جدید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: بسیجی مجاهد است، ولی افراطی و بی‌انضباط نیست، عمیقاً متدین است، اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است و اهل تساهل در اصول نیست.

وی، داشتن منظومه فکری مستقیم اعتقادی دینی، علمی و عدم سایش فکری در گذر زمان را از ویژگی های بسیج  نام برد و گفت: این ویژگی ها بسیج را از دیگر تشکل ها متمایز می کند.

 آل هاشم یادآور شد: بسیج امروز در همه اقشار حضور دارد و باید این حضور روز به روز تقویت شود و چتر حمایتی بسیج بر سر عموم مردم جامعه گسترده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بسیج تفکری است که به دلیل اهمیت بالای آن، همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای آماده‌سازی و رشد تفکر عاشورایی و ادامه حرکت انقلابی باید در آن حضور داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha