جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/یکی از کارشناسان مطرح مذهبی گفت: ازدواج حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جهیزیه و مهریه ایشان در کمال سادگی بود، حضرت از رسول خدا(ص) درخواست کردند مهریه‌شان داشتن اجازه شفاعت امت اسلام در روز قیامت باشد که جبرائیل از طرف خداوند بشارت داد که مهریه حضرت را شفاعت امت اسلام قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در مراسم جشن همراهی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اطاعت از حضرت زهرا سلام‌الله علیها بر تمامی انبیاء الهی واجب است چراکه بانوی دو عالم شخصیتی بی‌بدیل، بی‌نظیر و بی‌همتا در عالم هستی هستند.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، حسن آفرین و تمامی کمالات دیگران به برکت وجود حضرت است و کنیه و القاب ایشان تشریفاتی و تجملاتی نیست بلکه عین حقیقت است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها ام‌ابیها و ام‌الائمه هستند و حضرات معصومین(ع) از نور وجود حضرت بهره‌مند می‌شوند چراکه نور و جان حضرت از نور خدا خلق‌شده و حضرت از نظر عنصر و نسب به‌تمامی انسان‌ها شرافت دارد به‌گونه‌ای که پدر ایشان رسول خدا، مادرشان حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، همسرشان حضرت علی علیه‌السلام، فرزندان حضرت چون امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها و دیگر ائمه معصومین(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از صفات برجسته حضرت زهرا سلام‌الله علیها این بود که ایشان همواره ناصح و دلسوز امت اسلام بودند و در تمامی عمر مبارک خودشان خیرخواه این امت بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: ازدواج حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جهیزیه و مهریه ایشان در کمال سادگی بود، حضرت از رسول خدا(ص) درخواست کردند مهریه‌شان داشتن اجازه شفاعت امت اسلام در روز قیامت باشد که جبرائیل از طرف خداوند بشارت داد که مهریه حضرت را شفاعت امت اسلام قرار دادیم.

وی افزود: افق فکری و معرفتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها بسیار بلند بود و بانوی دو عالم، دنیایی فکر نمی‌کردند و هیچ‌گاه به فکر منافع شخصی خود نبوده و همواره دلسوز امت اسلام بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رسول خدا(ص) نگران امت اسلام در روز قیامت بودند، حضرت نیز به تأسی از ایشان نگران بودند و از خداوند درخواست شفاعت امت را داشتند.

وی یادآور شد: مهم‌ترین شفاعت در روز قیامت به دستان مبارک حضرت زهرا سلام‌الله علیها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: دستگیری از مستمندان، فقرا، ایتام و مساکین در این خانواده فاطمی بسیار فراوان دیده می‌شود چراکه این خانواده الهی، همواره رضایت خداوند را در تمامی امور در نظر داشتند.

وی تأکید کرد: وقتی انسان نیت خالص داشته باشد خداوند نیز بهترین عاقبت و بهترین مصلحت را بر انسان عطا خواهد نمود که شهید سلیمانی این‌گونه بود و با اخلاصی که داشتند بهترین عاقبت را از خداوند دریافت نمود و قلوب مردم را متحول کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha