چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پنام

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان از برگزاری جلسه تشکیل انجمن های علمی تخصصی حوزه علمیه استان خبر داد .

حجت الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه اولین جلسه تشکیل انجمن های علمی حوزه علمیه استان لرستان، فردا با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه در مدیریت حوزه استان برگزار می شود، گفت: در این جلسه روحانیون متخصص و مبلغان نخبه استان و نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حضور خواهند داشت و در خصوص ایده ها و راهکارهای علمی تخصصی برای پیشبرد مطلوب و اثرگذار برنامه های دینی فرهنگی استان به تبادل نظر خواهند پرداخت . 

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تشکیل انجمن های علمی حوزه، برنامه ریزی و انسجام بخشی به اهداف تبلیغی و استفاده از ظرفیت و توان روحانیون و نخبگان حوزوی است، خاطر نشان کرد: این انجمن ها در رشته های محتلف علمی از جمله فقه و اصول، کلام اسلامی، تفسیر قرآن کریم، تاریخ اسلام، ادیان و ... تشکیل خواهند شد . 

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان در پایان با اشاره به اینکه فردا سرگروه های انجمن های علمی حوزه استان در رشته های مختلف تعیین خواهند شد، گفت: این گروه ها در برنامه ریزی فعالیت های تخصصی تبلیغی از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، گفتمان های دینی فرهنگی، گسترش و شکوفایی علوم انسانی و اسلامی و گردآوری نشریات علمی تخصصی رشته های مربوطه در استان به فعالیت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha