جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 884604
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
دیدار

حوزه/ دو تن از استاتید دانشکده امام کاظم(ع) عراق با قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  دکتر صادق الساعدی و دکتر کریم کاظم از استادان دانشکده امام کاظم(ع) عراق که برای شرکت در نشست علمی در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافته‌اند،‌ با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا ایمانی مدیر جدید همکاری های علمی و بین الملل دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرطیاری در این دیدار از گسترش همکاری‌ها بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه‌های عراق به‌ویژه دانشکده امام کاظم(ع) استقبال کرد و گفت: اکنون دورانی است که باید روابط بین دو ملت ایران عراق در حوزه علوم مختلف گسترش یابد. دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با پذیرش دانشجویان عراقی و ارائه رشته‌هایی هم‌چون حقوق به زبان عربی در این امر پیش‌قدم شده است.

این دو استاد که به مدت دو روز در دانشگاه حضور دارند با حجت‌الاسلام رضا الهی‌منش رئیس پیشین دانشکده عرفان و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز دیدار کردند. میهمانان در این دیدار از ارائه و یا ترجمه آثاری در حوزه عرفان‌های هندی و مطالعات تطبیقی درباره عرفان در ادیان مختلف استقبال کردند.

میهمانان هم‌چنین با حضور در چند کلاس درس دانشجویان ایرانی و عراقی، از نزدیک با شیوه‌های آموزشی دانشگاه آشنا شدند.

استادان عراقی جلسه‌ای نیز با دکتر محمد انصاری معاون فرهنگی دانشجویی برگزار کردند.

بازدید از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب دیگر برنامه میهمانان عراقی بود و میهمانان در پایان در نشست علمی در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت کردند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha