پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشرفت های عمرانی حوزه علمیه در استان بوشهر گفت: ۱۶۳ هزار متر مربع حوزه علمیه در استان بوشهر طی چند سال گذشته احداث شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان بوشهر در سالن دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: تاریخ حوزه های شیعه دارای فراز و نشیب های زیادی است که آنها را به دو دسته حوزه علمیه مولد و حوزه علمیه غیر مولد یا حوزه مصرفی می توان تقسیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: حوزه علمیه مولد حوزه علمیه ای است که هم عالم تربیت می کند و تولید علم می کند اما حوزه علمیه غیر مولد عالم تولید می کند اما تولید علم ندارد و با علم تولید شده دیگران فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه نام آشنا بودن برخی از حوزه های علمیه به سبب تولید علم در آنها است گفت: در جهان تشیع زمانیکه استقراء علمی می کنید می بینید کتاب های زیادی وجود دارد که در حوزه ها نوشته شده است، بنابراین حوزه های علمیه ای که تولید محصول علمی دارند مانا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: حوزه علمیه بوشهر به عنوان یک حوزه بنیادین، عمیق، آینده دار و پرتلاش و دارای استعدادهای مانایی است یعنی در حد برخی حوزه های قوی می باشد و با توجه به ظرفیتی که دارد می تواند در جهان نقش آفرین باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه باید به تولید محصول علمی توجه کند افزود: راهکار این مساله پژوهش و تحقیق است که این پژوهش و تحقیق منبعث از دانش تحصیل حوزوی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: نگاه من به حوزه های علمیه بوشهر این است که در آینده دارای یک قوامی باشد که در جهان تشیع و به ویژه منطقه خلیج فارس تاثیرگذار باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری لازمه پژوهش را داشتن طلبه های درجه یک دانست و گفت: باید به شدت در عرصه تحصیل حوزوی عمیق کار کنید و در شرایط کنونی در پرتوی انقلاب اسلامی چه در علوم پایه و چه در علوم تجربی کشور پیشرفت فوق العاده ای کرده است؛ ما توسعه علمی فوق العاده ای در علوم انسانی داشتیم و در عرصه علوم حوزوی باید کاری های بسیار قوی انجام دهیم.

وی با تاکید بر ساختار سازی در حوزه های علمیه خواهران و برادران خطاب به طلاب گفت: بسیاری از علوم پایه در دانشگاه ها و آموزش و پرورش و نیز حوزه های علمیه شما تایید کننده هستید به شرطی که دانش خود را قوی کنید.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشرفت های عمرانی حوزه علمیه در استان بوشهر گفت: ۱۶۳ هزار متر مربع حوزه علمیه در استان بوشهر طی چند سال گذشته احداث شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha